Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 12:14

29
آذر
سوپر مارکت رفتن با بچه ها - بخش اول

سوپر مارکت رفتن با بچه ها - بخش اول

به یاد داشته باشید که کودکان عملا نمی‌توانند شما را مجبور به خرید هر چیزی کنند. نهایتا این شما هستید که باید در رابطه با چیزهایی که می‌خواهید بخرید تصمیم بگیرید.

سعيده نوباوه

 


مامان، می‌توانم ... را داشته باشم؟

خرید کردن در یک سوپر مارکت به همراه کودکان می‌تواند مشکلات زیادی با خود به همراه داشته باشد. تولید کنندگان می‌دانند که کودکان بیش از آنکه به محتویات محصول توجه کنند، جذب بسته بندی‌های جذاب و رنگی که تصاویر شخصیت‌های کارتونی را دارند می‌شوند. اینها تنها روش‌های موفق بازاریابی است که از طریق آن‌ها کودکان را به راضی کردن والدین خود به خرید کالای مورد نظر خود وادار می‌کنند. از سوی دیگر، محصولاتی که برای کودکان جذاب هستند عموما سرشار از چربی، قند، نمک و افزودنی‌های مصنوعی هستند. به همین دلیل هم لازم است شما یک استراتژی واضح برای مقابله با خواسته‌های اذیت کننده کودکان ایجاد کنید. در غیر اینصورت، خیلی زود خرید کردن به جنگ خواسته‌ها تبدیل خواهد شد.

روش‌های مقابله

 لیست خرید تهیه کنید...

تنها موارد موجود در لیست را خریداری کنید! اگر زمانیکه در خانه هستید در برای خرید تصمیم بگیرید، کودکان زمان کمتری برای توجه به سایر محصولات دارند و در عین حال شما همیشه بهانه‌ای مناسب برای رد خواسته فرزندتان دارید: «این مورد این هفته در لیست نیست!»

 تو مسئول هستی

به یاد داشته باشید که کودکان عملا نمی‌توانند شما را مجبور به خرید هر چیزی کنند. نهایتا این شما هستید که باید در رابطه با چیزهایی که می‌خواهید بخرید تصمیم بگیرید. اگر فرزندتان شما را اذیت کرد، با او بحث و مجادله نکنید. با آرامش به او توضیح دهید که چرا کالای مورد نظر او را نمی‌خرید و بر تصمیم خود استوار باشید. این کار ساده‌اي نیست اما اگر شما هر بار چنین کاری را انجام دهید، به مرور پیامتان به فرزندتان خواهد رسید.

 هنگام خستگی و گرسنگی به خرید نروید

زمانی به خرید بروید که نه شما گرسنه هستید و فرزندانتان. به این‌ترتیب احتمال اینکه فرزندتان شما را اذیت کند، و اینکه شما تسلیم او شوید، کمتر خواهد بود. بهتر است از خرید بلافاصله بعد از مدرسه، در بعد از ظهر یا در ساعت یکی از وعده‌های غذایی پرهیز کنید.

 از نواحی «خطرناک» عبور نکنید

در فروشگاه، سعی کنید از قسمت‌هایی که شیرینی جات، چیپس‌ها و نوشابه‌های گازدار در آن قرار دارند عبور نکنید. در نتیجه، وسوسه کمتر خواهد بود.

 اطلاعات موجود بر بسته مواد غذایی را بخوانید

اگر می‌خواهید در رابطه با محصولی که برای فرزندتان خریداری می‌کنید قضاوت کنید، به اطلاعات غذایی که بر بسته محصول مندرج است توجه کنید. شرکت‌هایی که این اطلاعات را به صورت شفاف و واضح در اختیار مصرف کننده قرار می‌دهند، انتخاب را برای مشتری ساده‌تر می‌کنند. به طور کلی، دو شکل کلی برای درج اطلاعات بر محصول وجود دارد:

1 – رنگ بندی محصول بسته محصول که توسط دولت صورت می‌گیرد تا به مصرف کننده نشان دهد که آیا محصولی که قصد خرید آن را دارد از نظر میزان چربی، قند و نمک سالم است یا خیر.

2 – سیستم راهنمای روزانه که میزان کالری، چربی، چربی‌های اشباع شده، قند و نمک در هر وعده را نشان می‌دهد.

 دسته بندی بر اساس رنگ چراغ راهنمایی و رانندگی

رنگ‌های چراغ‌های راهنمایی و رانندگی به شما نشان می‌دهند که آیا محصول غذایی که شما قصد خرید آن را دارید دارای میزان زیادی چربی، قند و نمک است یا میزان این مواد در آن کم است. این مقادیر در هر 100 گرم محاسبه می‌شود. معمولا اکثر مواد غذایی‌ترکیبی از هر سه رنگ قرمز، زرد و سبز هستند اما شما باید هنگام انتخاب، به سراغ گزینه‌اي بروید که سبز آن بیشتر و قرمز آن کمتر است. سبز به معنای سالم‌ترین گزینه، زرد متوسط، و قرمز خطرناک‌ترین است.

 سیستم راهنمای روزانه

سیستم راهنمای روزانه به شما نشان می‌دهد که یک ماده غذایی چگونه می‌تواند در رژیم غذایی یک کودک جای بگیرد. بسیاری از شرکت‌های غذایی از این روش استفاده می‌کنند. آنها معتقدند که مصرف کنندگان به دنبال اطلاعات واضح هستند و گاه سیستم مبتنی بر رنگ‌های چراغ راهنمایی و رانندگی می‌تواند گمراه کننده باشد (برای مثال روغن زیتون و مغزها در دسته قرمز قرار می‌گیرند).

 سیستم راهنمای روزانه چیست؟

سیستم راهنمای روزانه به شما نشان می‌دهد که شما به چه میزان انرژی و چه میزان از مواد مغذی کلیدی در طول روز برای داشتن رژیم غذایی سالم نیاز دارید. راهنماهایی برای بزرگسالان یا کودکان عادی با وزن طبیعی و میزان متوسط فعالیت روزانه وجود دارد. شرایط شخصی با توجه به وزن بدن، سن، و میزان فعالیت بدنی و اینکه آیا فرد در سن رشد است یا خیر متفاوت است. سیستم راهنمای روزانه توسط تولید کنندگان مواد غذایی برای اولین بار ایجاد شد.

 برای استفاده از این راهنما، دو روش کلی وجود دارد

1- توجه به آنچه که در طول روز می‌خورید. برای مثال، اگر شما نسبت به میزان چربی که مصرف می‌کنید حساس هستید، باید ببینید غذایی که قصد خوردن آن را دارید دارای چه میزان چربی است و سپس سایر مواد غذایی را با توجه به چربی که تا کنون مصرف کرده‌اید مصرف کنید.

2 – استفاده از سیستم راهنمای روزانه برای مقایسه مواد غذایی با یکدیگر.

ادامه مطلب

برچسب ها: تغذیه کودک، مواد غذایی برای کودک، خرید کردن با کودک، غذا برای کودک، مشکلات تغذیه کودک تعداد بازديد: 1228 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز