Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 13:27

29
آذر
تولـد تا هفتـه دهـم

تولـد تا هفتـه دهـم

برای ایجاد برنامه‌ای منظم، هیچ روش کاملا درست یا کاملا غلطی وجود ندارد، اما بهتر است به تدریج ساختاری منظم برای برنامه فرزندتان ایجاد کنید تا هم او بتواند تا حدودی برنامه خود را پیش بینی کند و هم شما امورتان نظم پیدا کند.

 

 

 

عادت دادن کودک به یک برنامه منظم مشکل اصلی اکثر افرادی است که به تازگی پدر یا مادر شده‌اند و موضوع اصلی بحث‌های مادران جدید را تشکیل می‌دهد. برای ایجاد برنامه‌ای منظم، هیچ روش کاملا درست یا کاملا غلطی وجود ندارد، اما بهتر است به تدریج ساختاری منظم برای برنامه فرزندتان ایجاد کنید تا هم او بتواند تا حدودی برنامه خود را پیش بینی کند و هم شما امورتان نظم پیدا کند.

نوزادان عاشق برنامه‌های روزانه و منظم هستند. این برنامه‌ها برای والدین نیز سودمندند. برای مثال اینکه شما بدانید بین ساعت 7 تا 11 شب می‌توانید آزاد باشید و کمی به امور خود رسیدگی کنید خیلی خوب است. اگر شما هر شب کارهای یکسانی را تکرار کنید، مانند به حمام بردن، قصه گفتن، عوض کردن لباس‌هاو نهایتا خواباندن، فرزندتان به نوعی نظم در امور عادت می‌کند و خوابیدن برای او یک امر غیر منتظره نخواهد بود.

برخي از متخصصان معتقدند که بهترین زمان شروع یک برنامه منظم برای كودكان از هفته سوم به بعد است زیرا از این زمان، رابطه کودک با والدین نزدیک‌تر می‌شود. نکته مهم این است که شما از برنامه پیروی کنید اما در عین حال انعطاف پذیر نیز باشید. قرار نیست این برنامه زندگی عادی شما را مختل کند و یا مانع از خروج شما از خانه شود. در واقع، این برنامه باید با کمی چاشنی همراه شود. شما می‌توانید این برنامه را با زندگی روزانه خود منطبق کنید. اما در کل، پیروی از این برنامه می‌تواند شروع خوبی باشد. 

 برنامه روزانه معمولی

7 صبح : دست و صورت کودک را بشویید، لباس‌های او را تعویض کنید و به او شير بدهيد. 

8 صبح: زمان بازی بر تشک مخصوص بازی. 

8:30 صبح: کودک را در تخت خود بخوابانید. 

10 صبح: دوباره به کودک شير دهید. 

11 صبح: زمان بازی یا بیرون بردن کودک. 

1 بعد از ظهر: دوباره به کودک شير دهید. 

2:30 بعد از ظهر: کودک را در تخت خود بخوابانید. 

3:45 بعد از ظهر: کودک را برای خوردن شير از خواب بیدار کنید. 

4 بعد از ظهر: دوباره به کودک شير دهید. برخی کودکان بعد از این وعده دوباره می‌خوابند اما برخی دیگر تا وعده غذای بعدی خود بیدار می‌مانند. 

5:45 بعد از ظهر: وقت حمام است. 

6:30 – 6:45 بعد از ظهر: اول به کودک شير دهید سپس او را بخوابانید. به کودک در اتاقی که قرار است بخوابد شير دهید. اتاق را نیمه تاریک کنید و اجازه دهید کودک آرام شود و در جای خود بخوابد. هنگامیکه قصد ترک اتاق را دارید، چراغ‌هارا روشن نگذارید. 

10:30 – 11:30 شب: کودک را از خواب بیدار کنید، پوشک او را تعویض کنید، به او شير دهید و او را دوباره بخوابانید. 

3 صبح: دوباره به کودک شیر دهید اما اینبار پوشک او را عوض نکنید زیرا اینکار باعث می‌شود او به طور کلی از خواب بیدار شود. در حالیکه نباید حالت خواب آلودگی او از بین برود تا او بتواند دوباره به خواب رود.

 

برچسب ها: برنامه روزانه کودک، رابطه کودک با والدین، برنامه روزانه کودک تا هفت ماهگی، هفت ماهگی کودک، برنامه برای کودک تعداد بازديد: 661 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز