Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 21:08

4
مرداد
پوشش بهاری کودکان

پوشش بهاری کودکان

پس از زمستانی سرد و طولانی، بهار با تمام زیبایی‌هایش از راه می‌رسد. گرمای نور آفتاب و آواز پرندگان بیش از هر چیز این فصل را دل انگیز می‌کند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه كودك سالم

 

 

پس از زمستانی سرد و طولانی، بهار با تمام زیبایی‌هایش از راه می‌رسد. گرمای نور آفتاب و آواز پرندگان بیش از هر چیز این فصل را دل انگیز می‌کند. اما در این فصل، علاوه بر لذت بردن از زیبایی‌ها، باید به نکات دیگری نیز توجه داشت. با تغییر فصل، کمد لباس‌های کودکان نیز نیاز به تغییرات جدی دارد.

کت‌ها و پالتو‌های سنگین و ضخیم در این فصل کاربردی نخواهند داشت. اگر قصد خرید لباس‌های بهاری برای فرزندتان را دارید، اما نمی دانید برای خرید چه نکاتی را باید رعایت کنید، می‌توانید از راهنمای ساده‌ای که در اختیارتان می‌گذاریم استفاده کنید.

لباس‌های چند لایه

درست است که دمای هوا در فصل بهار نسبت به زمستان افزایش می‌یابد، اما اکثر ما می‌دانیم که در این فصل، دما ناپایدار است. لحظه‌ای آفتاب با تمام قدرت خود در حال تابیدن و لحظه‌ای دیگر باران در حال باریدن است. به همین دلیل است که قدیمی تر‌ها می‌گویند نباید به هوای بهار اعتماد کرد.

با توجه به این نکته، شما نیز باید به گونه‌ای برای فرزندتان لباس بخرید که هم نیازهایش را در هوای گرم برطرف کند هم در هوای خنک و گاه سرد. پیشنهاد ما به شما، خرید لباس‌های چند لایه است. اگر این لباس‌ها به طور یکجا به فروش نمی رسند، شما می‌توانید خودتان آنها را با هم هماهنگ کنید.

مثلا بهتر است پسرها بلوزی آستین بلند از زیر و تی شرت یا جلیقه‌ای بدون آستین از رو بپوشند و دخترها نیز بر روی پیراهن خود ژاکتی نازک و لطیف به همراه ساق مناسب انتخاب کنند. استفاده از لباس‌های چند لایه امکانات زیادی را برای شما فراهم می‌کند. از طرفی لازم نیست کودک لباس‌های سنگین زمستانی را بر تن کند و با تغییر هوا می‌تواند خیلی سریع لایه‌های اضافی را از تن خارج کند یا لایه‌ای جدید بپوشد.

از طرف دیگر، تنوعی که در رنگ و جنس لباس‌ها فراهم می‌شود، در این روش بیشتر است. نکته‌ای که لازم است به آن دقت کافی شود این است که همیشه لایه‌های زیرین باید نازک تر و لطیف تر از لایه‌های رویی باشند. همچنین در تعداد لایه‌ها افراط نکنید. دو الی سه لایه برای داشتن ظاهری آراسته کافی است.

چه جنسی بهتر است؟

جنس پارچه بستگی زیادی به سلیقه و نیاز فرزندتان دارد. اما به طور کلی می‌توان گفت پارچه‌های ضخیم مانند پشم در این فصل، برعکس فصل پیشین، کاربرد زیادی نخواهند داشت زیرا همانطور که اشاره شد، این فصل با تغییرات ناگهانی دما همراه است. پارچه‌های لطیف تر مانند کتان می‌توانند انتخاب‌های خوبی باشند.

اما برای لباس‌های چند لایه، بهتر است لایه‌های زیرین لطیف، مثلا کتان باشند و لایه‌های رویین از پارچه‌های ضخیم تر تهیه شده باشند. در انتخاب جنس پارچه، راحتی کودک باید در اولویت قرار گیرد.

انتخاب رنگ مناسب

لباس‌های کودکان معمولا از تنوع رنگی زیادی برخوردار است. اما با این وجود، عموما لباس‌های ضخیم و زمستانی رنگ‌هایی تیره، نظیر مشکی و خاکستری، و لباس‌های تابستانی رنگ‌هایی شاد، مثل زرد و نارنجی دارند. به نظر می‌رسد این اختلاف رنگ‌ها بیشتر ناشی از اقتضائات دما در این فصول باشد.

اما در فصل بهار، با توجه به اینکه هوا نه خیلی سرد است و نه خیلی گرم، رنگ‌ها باید علاوه بر نشاط انگیزی، به نوعی ملایم نیز باشند. به همین دلیل رنگ‌هایی نظیر صورتی کم رنگ و گلبهی برای دختران و آبی آسمانی و سبز ملایم برای پسران می‌توانند گزینه‌های خوبی باشند. البته در انتخاب رنگ و طرح، هیچ محدودیتی وجود ندارد و همه چیز بستگی به سلیقه خود شما و فرزندتان دارد.

چه کفشی برای بهار مناسب است؟

هوا گرم شده است، پس می‌توان از صندل‌ها استفاده کرد. آیا شما نیز چنین تصوری دارید؟ اگر پاسخ شما مثبت است باید به شما بگوییم که متاسفانه این تصور شما غلط است. هوای بهار با هوای تابستان تفاوت‌هایی اساسی دارد که از جمله مهمترین این تفاوت‌ها، ناپایداری شرایط جوی در این فصل است.

بارش‌های غیر منتظره از بهترین نمونه‌های این ناپایداری هستند. پوشیدن صندل‌ها و کفش‌های روباز توسط کودکان، ممکن است موجب غافلگیری ناگهانی آنها شود. فعالیت کودکان بیش از بزرگسالان است. استفاده از صندل‌ها در فصل بهار می‌تواند هنگام بازی، خصوصا در طبیعت و زمین‌های بازی و پس از بارش باران، موجب گلی شدن پاهای آنان شود.

در کل، استفاده از صندل برای کودکان فکر جالبی نیست حتی در فصل تابستان زیرا فعالیت با صندل‌ها دشوارتر از کفش‌های ورزشی است. به همین دلیل اگر می‌خواهید فرزندتان را به زمین بازی ببرید، حتما کفشی پوشیده و راحت برای او در نظر بگیرید.

 

برچسب ها: لباس‌های چند لایه، لباس بهاری کودکان، لباس مناسب بهاری، کودکان و لباس بهاری، جنس لباس های بهاری کودکان، رنگ لباس کودکان، کفش بهاری کودکان تعداد بازديد: 1327 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز