Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 7 اردیبهشت 1403 - 00:03

5
اسفند
راهنمای خريد لباس عيد برای کودک

راهنمای خريد لباس عيد برای کودک

خرید کفش برای کودکانی که هنوز راه نمی‌روند واقعا هیچ ضرورتی ندارد. بسیاری والدین تصور می‌کنند یک جفت کفش ظاهر آراسته فرزند آنها را تکمیل می‌کند. اما واقعیت این است که این کفش هیچ کاربردی برای کودکی که هنوز راه نمی رود ندارد.

سعیده نوباوه

 

خرید لباس برای اکثر ما یکی از لذت بخش‌ترین کارهاست. اکثر ما هنگام خرید لباس تنها به ظاهر و جنس آن توجه می‌کنیم و معیار خاص دیگری مد نظر ما نیست. اما خرید لباس برای کودکان با بزرگسالان بسیار متفاوت است. نیازهای کودکان با ما فرق می‌کند و هنگام خرید هر نوع پوششی برای آنها باید به این نیازها توجه کامل داشت.

اندازه
سرعت رشد کودکان باور نکردنی است. برخی والدین هنگام خرید لباس برای فرزندشان، تصور می‌کنند فرزند آنها برای مدتی طولانی در همان اندازه باقی خواهد ماند. به همین دلیل هم لباس را دقیقا متناسب با همان اندازه خریداری می‌کنند. این درحالیست که کودکان از هفته ای به هفته دیگر رشد می‌کنند و گاهی اوقات، از یک لباس تنها برای چند هفته می‌توانند استفاده کنند.

اگر قصد خرید لباس برای فرزندتان را دارید، سعی کنید لباسی با یک شماره بزرگتر برای او خریداری کنید. برای مثال، کودکان 6 ماهه می‌توانند لباس کودکان 9 ماهه را بپوشند، کودکان 1 ساله می‌توانند لباس کودکان 1 سال و نیم را بپوشند و ... البته باید به فصل و جنس لباس نیز توجه داشته باشید.

برای مثال اگر در پایان زمستان و فصل حراج لباس‌های زمستانی قصد خرید برای فرزندتان را دارید، باید لباسی را برای او خریداری کنید که اندازه آن برای سال آینده مناسب باشد. بسته به تولید کننده لباس، برخی تولید کنندگان بر روی لباس راهنمای سن، قد و وزن را درج می‌کنند. در صورت شک می‌توانید از این راهنما استفاده کنید یا از فروشنده کمک بخواهید.

ایمنی
هنگام خرید لباس برای کودکان، به دکمه‌های ریز، بندهای خطرناک و سایر تزئیناتی که ممکن است برای فرزندتان ایجاد خطر کند توجه کنید. هر یک از این قطعات می‌توانند منجر به خفگی شوند. همچنین برخی لباس‌های بافتنی که گره‌های شل دارند ممکن است باعث گیر کردن انگشت فرزند شما و اذیت او شوند.

جنس پارچه نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. برخی پارچه‌ها از الیاف مصنوعی ساخته شده‌اند که علاوه بر افزایش احتمال واکنش‌های آلرژیک پوست کودک به آنها، اشتعال پذیری بالایی نیز دارند. لباس‌های پلاستیکی معمولا چنین‌اند. بهترین جنس برای لباس کودکان، نخ است.

خرید کفش
خرید کفش برای کودکانی که هنوز راه نمی‌روند واقعا هیچ ضرورتی ندارد. بسیاری والدین تصور می‌کنند یک جفت کفش ظاهر آراسته فرزند آنها را تکمیل می‌کند. اما واقعیت این است که این کفش هیچ کاربردی برای کودکی که هنوز راه نمی رود ندارد و در عین حال به دلیل رشد سریع کودکان خیلی زود بلا استفاده می‌شود.

 

برای کودکانی که هنوز راه نمی‌روند جوراب‌های ضخیم و با کیفیت بهترین گزینه هستند. اما اگر فرزند شما به سن راه رفتن رسیده است، بهتر است برای خرید کفش برای او، بیش از ظاهر به کیفیت توجه داشته باشید. لازم نیست کفش کودک چرم خالص یا بسیار گران قیمت باشد.

کافیست کفش او راحت و انعطاف پذیر باشد. البته تجربه نشان داده است که معمولا کفش‌های با کیفیت و انعطاف پذیر، قیمت بالاتری دارند. اما در کل، با توجه به اینکه هر کفش تنها برای مدت زمان کوتاهی برای کودک قابل استفاده خواهد بود، هزینه زیاد برای آن منطقی نیست. بهترین نوع کفش یا جوراب برای کودک نوعی است که زیر آن برجستگی‌ها وجود داشته باشد که از لیز خوردن کودک جلوگیری کند. همچنین بهتر است کفش کودکان بندهای زیادی نداشته باشد تا راحت‌تر بتوان از آنها استفاده کرد.

راحتی
قبل از خرید لباس، به داخل آن توجه کنید. قسمت داخلی دوخت نباید برجستگی یا تیزی داشته باشد که پوست کودک را بخراشند. همچنین جنس پارچه نیز باید نرم و لطیف باشد. اگر قصد خرید لباس پشمی برای کودک را دارید، بدانید که این لباس نباید مستقیما با پوست او تماس داشته باشد زیرا می‌تواند موجب حساسیت و تحریک پوستی شود. همچنین از خریدن لباس‌هایی که آستین تنگ یا یقه خیلی بسته دارند پرهیز کنید. برخی انواع کمربندها نیز مانع تحرک کودک می‌شوند.

زیبایی و رنگ
هنگام خرید لباس برای فرزندتان، کمی خلاقیت به خرج دهید. قرار نیست لباس همه دختران صورتی و لباس همه پسران پسران آبی باشد. لباس‌هایی که امروزه برای کودکان در بازار موجود هستند از رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی برخوردارند. به همین دلیل شما گزینه‌های زیادی برای انتخاب خواهید داشت.

همچنین ترکیب رنگ‌های گوناگون، برخلاف تصور برخی که آن را نوعی شلختگی به حساب می‌آورند گاه بسیار زیبا و جذاب می‌شود. برای مثال ترکیب دو رنگ طوسی و نارنجی برای دختران یا سبز و قهوه‌ای برای پسران به زیبایی آنها می‌افزاید.

خرید به موقع
خرید لباس برای سال نو کودک از جمله کارهایی است که تقریبا تمام خانواده‌ها آن را انجام می‌دهند. با افزایش تقاضا برای لباس کودکان در پایان سال، نه تنها قیمت‌ها به شکلی غیر منطقی افزایش خواهند یافت، بلکه گاه فروشنده‌ها برای پاسخگویی به این میزان تقاضا مجبور به فروش لباس‌هایی با کیفیت پایین تر می‌شوند.

همچنین ازدحام مردم برای خرید و شلوغی بیش از حد مغازه‌ها، دقت و تامل لازم برای انتخاب و خرید را برای شما مشکل می‌کند. با توجه به تمام این عوامل، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم چند ماه پیش از پایان سال در فکر خرید لباس فرزندانتان برای سال نو باشید. بدین ترتیب، نه تنها می‌توانید لباس‌هایی با کیفیت و با قیمت مناسب‌تر بخرید، بلکه انتخاب نیز برای شما ساده‌تر می‌شود.

 

برچسب ها: مراقبت از کودک، سلامت کودک، لباس کودک، راهنمای خرید لباس کودک، خرید لباس عید کودک تعداد بازديد: 1064 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز