Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 17:35

5
دی
تازه مادرها و مشكلات خواب

تازه مادرها و مشكلات خواب

پدر و مادرها معتقدند که باید کودک آنقدر گریه کند تا خودش خوابش ببرد، البته امروزه ما به هیچ وجه چنین توصیه‌ای نمی‌کنیم، اما این نکته را که کودک را باید در تختش گذاشت تا خودش احساس خواب آلودگی کرده و بخوابد را قبول داریم.

تحريريه كودك سالم

 

 

 تحقیقات اخیر نشان می‌دهند خانم‌هایی که به تازگی مادر شده‌اند، در طول شب سه ساعت و نیم خواب مفید دارند و الگوی خواب آنها تا 18 ماهگی فرزندشان منظم نمی‌شود.

والدین و گریه كودك

برخی معتقدند که یکی از علل کم‌خوابی مادران، مونیتورها و دستگاه‌هایی است که برای کنترل کودک در اتاق او نصب می‌شود. با نصب این دستگاه‌ها، کوچک‌ترین حرکت و صدای کودک به والدین منتقل می‌شود و موجب عکس‌العمل آنها می‌شود. این تحقیقات همچنین نشان می‌دهند که با وجود اینکه اکثر والدین توصیه‌های پدر و مادر یا پدربزرگ و مادربزرگ خود را قدیمی‌ محسوب می‌کردند، اما در واقع می‌توانند نکات بسیاری از آنها بیاموزند.

برای مثال پدر و مادرها معتقدند که باید کودک آنقدر گریه کند تا خودش خوابش ببرد، البته امروزه ما به هیچ وجه چنین توصیه‌ای نمی‌کنیم، اما این نکته را که کودک را باید در تختش گذاشت تا خودش احساس خواب آلودگی کرده و بخوابد را قبول داریم.

تحقیقاتی که بر خواب پدران صورت گرفته است نیز جالب توجه است. این تحقیقات نشان می‌دهند که حدود 55 درصد از پدران در طول شب بیش از 7 ساعت خواب مفید داشته‌اند و حدود 23 درصد از آنها نیز با صدای گریه نوزاد حتی یک بار هم از خواب بیدار نمی‌شوند. این درحالی است که مادر نوزاد به زحمت می‌تواند 4 ساعت خواب مفید داشته باشد.

این تحقیقات نشان می‌دهند که به بیش از نیمی ‌از مادران توصیه شده است که اجازه دهند نوزادشان گریه کند تا بتوانند خودشان بیشتر بخوابند. نتایج این تحقیقات همچنین نشان می‌دهد که یک پنجم والدین از مونیتور‌ها و سایر وسایل کنترل کننده و نیمی ‌از تخت‌های موزیکال برای خواباندن فرزندشان استفاده می‌کنند. حدود یک دهم از والدین نیز با دانلود صدایی شبیه‌سازی شده صدای رحم، تلاش می‌کنند برای فرزند خود محیط مناسب خواب را فراهم کنند. 

هفت ساعت خواب = عمر طولانی

داشتن خوابی خوب در طول شبانه‌روز سری دارد و آن این است که شما بتوانید هفت ساعت مفید بخوابید، نه بیشتر و نه کمتر. محققان دانشگاه وارویک و دانشگاه لندن به این نتیجه رسیدند افرادی که در طول شبانه روز کمتر از هفت ساعت می‌خوابند، دو برابر دیگران دچار بیماری‌های قلبی و مرگ ناشی از آن می‌شوند، اما از طرف دیگر، افرادی که بیش از هفت ساعت می‌خوابند نیز بر علیه سلامتی خود عمل می‌کنند و خطر مرگ ناشی از بیماری‌های غیر از بیماری‌های دستگاه قلبی و عروقی را افزایش می‌دهند.

فرانچسکو کاپوچیو، استاد دانشگاه وارویک معتقد است که کمبود خواب با افزایش وزن، فشارخون بالا و دیابت نوع دو در ارتباط است. به اعتقاد این استاد دانشگاه، در جوامع صنعتی، ساعات خواب آرام کاهش یافته و عوامل بر هم زننده خواب افزایش یافته‌اند.

خواب باعث بازسازی بدن در طول شب شده و کمبود خواب تاثیرات بسیار مخربی بر بدن دارد. البته ارتباط بین کمبود خواب و بسیاری بیماری‌ها همچنان ناشناخته است و نیاز به تحقیقات بیشتر و گسترده‌تری دارد. در حال حاضر، یک سوم بزرگسالان در کشور انگلستان در طول شبانه‌روز پنج ساعت یا کمتر می‌خوابند. میانگین خواب در طول شبانه روز باید هفت ساعت باشد. آمارها نشان می‌دهند که خانم‌ها، به دلیل کمبود خواب، بیش از مردان به فشارخون بالا مبتلا می‌شوند. 

توصیه یک مادر

توصیه یک مادر برای داشتن خوابی خوب: پس از سه هفته اول، من پسرم را به یک الگوی خواب منظم عادت دادم؛ هر شب حدود ساعت 10 او را به اتاقش در حالیکه تاریک بود می‌بردم و قبل از اینکه بخواهم خودم بخوابم، دو بار به او شیر می‌دادم. پس از اینکار، او حدود 5 الی 6 ساعت بی‌وقفه می‌خوابید. پس از مدتی که بدن او به اینکار عادت کرد، این ساعات افزایش یافتند.

 

برچسب ها: خواب کودک، والدبن و کودک، مدت زمان خواب، خواب منظم کودک، الگوی خواب کودک تعداد بازديد: 704 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز