Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 20:06

26
اسفند
گالری لباس‌های بهاری

گالری لباس‌های بهاری

انتخاب لباس، خصوصا از لحاظ رنگ در دخترها و پسرها متفاوت است. دختربچه‌‌ها چون با ظرافت های روان شناسی بیشتری زندگی می‌‌کنند، رنگ صورتی را بیشتر می‌‌پسندند.

تحریریه كودك سالم

 

 

 

لباس خریدن برای كودكان با لباس خریدن برای بزرگسالان تفاوت زیادی دارد. كودكان مثل شما نیستند كه بتوانید هر لباس شیكی برای آنها بخرید به هوای این كه حتما در آن راحت خواهند بود و تحملش می‌كنند. تحمل بچه‌ها به اندازه شما نیست به همین دلیل زیبایی لباس، آخرین فاكتور انتخاب برای  آنان  است.

قبل از این كه به زیبایی لباسی كه برای فرزندتان می خرید توجه كنید، باید نكات سلامت آن را درنظر بگیرید. اگر قصد خرید لباس برای کودک‌تان را دارید نکات زیر را هم در نظر داشته باشید.

انتخاب لباس، خصوصا از لحاظ رنگ در دخترها و پسرها متفاوت است. دختربچه‌‌ها چون با ظرافت های روان شناسی بیشتری زندگی می‌‌کنند، رنگ صورتی را بیشتر می‌‌پسندند و در واقع از همان زمان زمینه را برای پذیرفتن رنگ های شاد در خود دارند. در مقابل در پسربچه‌‌ها چون نوع ساختار روانی آنها متفاوت است، این انتخاب‌‌ها کمی متفاوت است.

پسربچه‌‌ها به دلیل همین تفاوت‌‌ها رنگ‌های آبی تیره، قهوه ای و سبز تیره را انتخاب می‌‌کنند. انتخاب های درست در پوشش کودکان می‌‌تواند شخصیت و اعتماد به نفس این کودکان را رقم بزند.

 هنگام خرید لباس کودک به جنس پارچه لباس توجه کنید و وقتی برای خرید به فروشگاه می ‏روید برچسب لباس را از نظر جنس کنترل کنید. لباس‏های تهیه شده از مواد مصنوعی برای کودکان مناسب نیستند. لباس‏هایی که پارچه‏ هایی از جنس الیاف طبیعی دارند را انتخاب کنید.

بهتر است لباس کودک از جنس کتان یا درصد بالای کتان باشد. توصیه می‏ شود لباس‏های زیر و لباس‏هایی که مستقیم با پوست کودک تماس دارند را از جنس نخی انتخاب کنید. برای لباس‏های رویی پارچه‏ های حوله‏ ای، مخمل و جین مقاوم و بادوام هستند.

 وقتی با بچه‌‌ها به خرید می‌‌روید، باید مدت زمان خرید را به حداقل برسانید تا حوصله بچه‌‌ها سر نرود. هرچه مدت زمان خرید طولانی تر شود، احتمال بهانه گیری بچه‌‌ها بیشتر می‌‌شود بنابراین هنگامی که قرار است برای خود بچه‌‌ها خرید کنید فقط به مرکز خرید مخصوص بچه‌‌ها بروید و برای آنها خرید کنید. تا حد امکان زودتر انتخاب را انجام دهید تا بچه‌‌ها باحوصله تر باشند.

زمانی كه هوا خیلی گرم است، پوشاندن یـك پیـراهن نخی نـازك و شلوارك یا شورت نخی به نوزاد كافی است و باید یك شیشه آب خنك دم دست گذاشت و مرتب به او آب داد. اگر چنان‌چه هوا بیش از حد معمول گرم باشد، می‌توان صورت كودك را با آب ولرم بشوئید.

پیش از استفاده از ماده شوینده معمولی برای شستن لباس نوزاد، لباس نوزاد را با آن امتحان کنید و ببینید آیا پوست نوزاد به آن واکنش نشان می‌دهد یا خیر. اگر نشانه‌ای از تحریک پوستی وجود داشت، از ماده شوینده مخصوص نوزاد یا ماده ای که بدون رنگ و بو است، استفاده کنید.

 زمانی که نوبت آن می‌رسد که کودک خودش لباس‌هایش را بپوشد، باید توجه کنید که شلوارهایی که کمربند یا زیپ نداشته و در عوض، کمر آنها کشی باشد برای او بسیار راحت‌تر هستند. استفاده از این شلوارها، به همراه پیراهن‌های ساده و کفش‌های چسبی، دردسرهای شما (برای لباس پوشاندن به کودک) را کاهش خواهد داد.

هرچند وقت یک‌بار، یک نمونه از لباس‌هایی را که پوشیدن آنها کمی سخت‌تر باشد، در اختیار او بگذارید. برای مثال، یک دکمه یا یک گیره به لباس او اضافه کنید.

 علاوه بر گرمازدگی، اگر لباس كودك به حدی زیاد باشد كه موجب عرق كردن وی شود، پوست كودك عرق‌سوز خواهد شد. ممكن است دست كودكی را كه بیش از اندازه لباس به او پوشانده شده لمس كنید و به نظرتان چنین بیاید كه دستش خنك است، اما باید بدانید كه اغلب دست نوزاد از بدنش سردتر است.

 

برچسب ها: لباس کودک، جنس لباس کودک، لباس خریدن برای كودكان، انتخاب لباس كودكان، لباس پوشاندن به کودک، عرق‌سوز شدن كودك، اندازه لباس لباس نوزاد تعداد بازديد: 986 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد اين مقاله چيست؟

فیلم روز
تصویر روز