Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 14:50

29
دی
گالری لباس كودك

گالری لباس كودك

تنوع رنگ و كیفیت لباس كودك بسیار مهم است. رنگ‌های شاد و شفاف و زنده، ذوق و شوقی بیشتر برای كودكان ایجاد می‌كند و باید رنگ لباس بچه‌ها با روحیه لطیف آنها هماهنگ باشد.

تحریریه ماهنامه كودك سالم

 

یکی از موضوع‌های مهم در مورد کودکان انتخاب لباسی است كه نوزاد با پوشیدن آن عرق نكند. از گرم نگه‌داشتن بیش از حد نوزادتان با لباس خودداری کنید و به دمای اتاق و دمای بدن نوزادتان توجه نمایید. زیر پیراهنی برای سلامت بدن نوزادتان خوب است، علاوه بر اینکه از پوست او در مقابل درزهای بلوز و یا دگمه‌های آن محافظت می‌کند، در صورت دگمه‌ای بودن آن نیز پوشش دهی مناسبی از بدن نوزادتان دارد.

لباس نوزاد نباید دكمه، زیپ یا اضافاتی داشته باشد كه باعث آزار او شود. قبل از خرید راحتی، درزهای لباس را هم چك كنید. دكمه‌های لباس نوزاد باید چفتی و ظریف باشند. لباس نوزاد باید به اندازه كافی دكمه داشته باشد تا بتوانید آن را به راحتی به تن او بپوشانید یا درآورید. لباس‌هایی كه جلوی آنها دكمه دارد بهتر از لباس‌هایی است كه دكمه آنها پشت لباس است. 

تنوع رنگ و كیفیت لباس كودك بسیار مهم است. رنگ‌های شاد و شفاف و زنده، ذوق و شوقی بیشتر برای كودكان ایجاد می‌كند و باید رنگ لباس بچه‌ها با روحیه لطیف آنها هماهنگ باشد. كودك لباس را به دلیل رنگ‌های جذاب و شاد آن دوست دارد. كودكان بیشتر مایل به پوشیدن رنگ‌های قرمز، سبز، نارنجی، زرد، آبی و صورتی هستند. 

 در زمستان كه هوا سرد می‌شود، استفاده از كلاه به حفظ سلامت كودك بسیار كمك می‌كند. توجه داشته باشید كه در این مواقع اكثر گرمای بدن از طریق سر هدر می‌رود. در خرید كلاه باید دقت كافی را به خرج دهید. كلاه‌های بافتنی مناسب بوده و برای برف ایده‌آل هستند. یك كلاه خوب باید علاوه بر محافظت از سر و صورت، از گردن نیز در برابر سرما حفاظت كند. اگر كلاه دارای گردن‌گیر و پوشش گوش نیست، برای حفاظت گردن و صورت و گوش‌های كودك باید از شال استفاده كنید. 

 وقتی می‌خواهید برای بچه‌ها چکمه بخرید، باید چند مورد را در نظر بگیرید: اول اینکه، چکمه ای که می‌خرید از جنس چرم باشد. چرم طبیعی باعث می‌شود پا نفس بکشد و از آنجا که مانع از عرق کردن می‌شود، پا دچار ناراحتی‌های پوستی نخواهد شد. دوم اینکه، چکمه کودکان باید نرم و انعطاف پذیر باشد و حداکثر یک سانتی متر پاشنه داشته باشد. شست پا باید کاملا در آن راحت باشد.

ضمنا کفش را باید دقیقا اندازه پای کودک انتخاب کنید. موقع خرید، یک جفت جوراب زمستانی از جنس کتان به پای فرزندتان کنید تا کفش را با آن امتحان کند. موقعی که بند یا زیپ چکمه را کشیدید، اگر بتوانید انگشت تان را از پشت وارد چکمه کنید، یعنی کفش اندازه پای کودک است.

 

 

برچسب ها: لباس کودک، لباس مناسب کودک، راهنمای خرید لباس کودک، انتخاب لباس کودک، لباس زمستانی کودک تعداد بازديد: 778 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز