Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 17:13

29
آذر
راهنمايی حمل و نقل كودك

راهنمايی حمل و نقل كودك

ورود یك نوزاد به خانواده، شادی بسیاری به همراه می‌آورد و همزمان با این اشتیاق، مسائل بسیاری ذهن والدین را مشغول می‌كند.

تحریریه ماهنامه دنیای سلامت

 

 

ورود یك نوزاد به خانواده، شادی بسیاری به همراه می‌آورد و همزمان با این اشتیاق، مسائل بسیاری ذهن والدین را مشغول می‌كند. توجه به تمامی جوانب نگهداری كودك، جهت جلوگیری از آسیب احتمالی، دلشوره فراوانی برای خانواده در پی خواهد داشت؛ به خصوص زن و شوهری كه اولین بار صاحب فرزند شده‌اند. از مواردی كه در نگهداری نوزاد بسیار حائز اهمیت می‌باشد، حمل و نقل آنهاست.

حمل و نقل به وسیله اتومبیل

اگر همراه با كودك خود با اتومبیل تردد می‌كنید، رعایت یكسری مسائل امنیتی ضروری است. قرار دادن كودك در یك صندلی متناسب وزن و سنش بسیار مهم است. صندلی مخصوص كودكان جهت استفاده در اتومبیل، خطر آسیب‌دیدگی را به میزان دو سوم كاهش می‌دهد. بهتر است یك صندلی مناسب و با كیفیت، توسط یك شخص حرفه‌ای در اتومبیل نصب گردد.

رعایت موارد زیر هنگام استفاده از صندلی مخصوص اتومبیل برای كودكان ضروری‌ است

 در صورتی كه شخصی غیر از والدین قصد دارد كودك را با اتومبیل دیگری همراه ببرد، حتما باید صندلی خود كودك در اتومبیلش نصب شود. به هیچ عنوان كودك را بدون صندلی مخصوص همراه خود نبرید.  هنگامی كه از اتومبیل كرایه‌ای استفاده می‌شود، ابتدا باید از داشتن صندلی ویژه كودكان در آن مطمئن شد. بهتر است صندلی خود كودك در ماشین نصب گردد؛ در غیر این صورت از امنیت و كیفیت صندلی خود ماشین اطمینان كاملی حاصل گردد.

 ممكن است یكی از والدین به تنهایی كودك را همراه ببرد. جهت اطمینان بیشتر، بهتر است صندلی كودك روی صندلی جلو و رو به عقب قرار گیرد. اگر كودك در صندلی عقب اتومبیل قرار دارد، یك آینه اضافی جهت مشاهده وضعیت كودك روبه‌روی خود قرار دهید.
 تا حد امكان بهتر است هنگامی كه كودك خواب است، سفرهای بلندمدت شهری را انجام داد. شلوغی و ترافیك مطمئنا برای كودكان خوشایند نخواهد بود.

انتخاب ساعت گردش و تفریح مناسب برای كودك آرامش بیشتری برای پدر و مادر به همراه خواهد داشت. شلوغی و ترافیك خیابان‌ها از لحاظ روانی تاثیرات منفی بر نحوه روابط نوزاد و والدین خواهد گذاشت. مكان‌های پرتردد برای كودكان مناسب نیست. اگر مجبورید در زمان نامناسب به مكانی پرتردد بروید، بهتر است كودك را نزد یكی از اعضای مطمئن خانواده بگذارید.

 والدینی كه كودكان كوچك‌تر با فاصله سنی كمی دارند، بهتر است هنگام استفاده از اتومبیل به غیر از كمربند (لگن)، كمربند ایمنی شانه نیز بر روی اتومبیل نصب كنند. بالش ویژه سر و گردن در اتومبیل جهت آسایش كودكان بزرگ‌تر ضروری است. همراه داشتن یك اسباب‌بازی نرم و سرگرم‌كننده برای كودكان رضایت خاطر بیشتری را فراهم می‌آورد. اشیایی را كه ممكن است پرتاب شوند، از اتومبیل خارج كنید. حتی وجود یك جعبه دستمال كاغذی بر روی داشبورد ممكن است برای كودكان خطرساز باشد.

انواع صندلی‌های ماشین كودكان

این صندلی‌ها در ابعاد گوناگون برای استفاده كودك از بدو تولد تا نه ماهگی كه وزن كودك 10 كیلوگرم است، وجود دارند. متخصصان معتقدند به هیچ عنوان نباید صندلی كودك در جلوی ماشین نصب شود؛ حتی اگر اتومبیل مجهز به كیسه هوا باشد. وضعیت نیمه اتكا، خوابیدن را برای كودك راحت‌تر می‌كند. بهتر است از نصب صحیح صندلی در برابر صدمات احتمالی و نحوه قرار گرفتن سر كودك و داشتن تكیه‌گاه اطمینان حاصل شود. مطمئن شوید كمربند ایمنی در موارد اضطراری به آسانی باز می‌شود.

 بهتر است صندلی از سمت پشت هم با پارچه پر شود تا احتمال آسیب‌دیدگی گردن كودك در حوادث كاهش یابد. صندلی كودك باید كمربند ایمنی مستقل از كمربند خودرو داشته باشد.نوع دوم این صندلی‌ها برای كودكان با وزن بین 9 تا 18 كیلوگرم، یعنی از نه ماهگی تا چهار سالگی مناسب است. دقت شود پارچه صندلی قابل جداسازی و شست‌وشو باشد؛ به ویژه اگر كودك شما عادت به استفراغ كردن در اتومبیل دارد. برخی كودكان بزرگ‌تر ممكن است جنب و جوش بیشتری داشته باشند؛ باید مطمئن شد كودك نمی‌تواند كمربند ایمنی را باز كند. انتخاب صندلی مستحكم و زیبا، آسایش و آرامش را برای والدین و كودكان هنگام سفر تامین می‌كند.
 

برچسب ها: حمل و نقل کودک، بغل کردن کودک، حمل و نقل کودک به وسیله اتومبیل، صندلی اتومبیل کودک، انواع صندلی ماشین کودک تعداد بازديد: 708 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز