Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 14:35

28
بهمن
بوت و کفش زمستانی مناسب برای کودکان

بوت و کفش زمستانی مناسب برای کودکان

بدون شک کفش مخصوص زمستان با کفش تابستانی تفاوت‌های اساسی دارد. کفشی که کنار ساحل به پا می‌شود با کفشی که برای راه رفتن روی برف‌ها است، متفاوت است.

اعظم اسلامی مجد

 

به هنگام خرید کفش و یا هر جنس و کالای دیگری تعدادی از خانواده‌ها به ارزان بودن آن اهمیت بیشتری می‌دهند و تعدادی نیز به کیفیت بالای جنس تعداد محدودی هم فقط مارک کالا برایشان مهم است به هر حال عاقلانه این است که در کنار قیمت مناسب به کیفیت بالا نیز اهمیت دهیم و سعی کنیم در شرایط موجود بهترین انتخاب را داشته باشیم از طرفی پای خرید کودکان که به میان می‌آید، دغدغه بیشتر والدین این است که کودک دائما در حال رشد است پس بهتر است که جنس گران قیمت از برندهای بسیار مشهور خریداری نشود.

در  میان چیزهایی که برای کودکان خریداری می‌کنید خرید کفش اهمیت زیادی دارد، زیرا راحتی و سلامتی پاها در هر سنی بسیار مهم است.

کفش کودکان باید درست به اندازه پای آنها انتخاب شود تا به هنگام راه رفتن آنها را اذیت نکند. کفش‌های مختلف با مدل‌های متفاوت کاربرد متفاوتی نیز دارند.

بدون شک کفش مخصوص زمستان با کفش تابستانی تفاوت‌های اساسی دارد. کفشی که کنار ساحل به پا می‌شود با کفشی که برای راه رفتن روی برف‌ها است، متفاوت است.

اندازه و جنس کفش

استخوان‌ پای کودکان بسیار نرم است و اگر کفشی که انتخاب می‌کنید، مناسب و اندازه پای آنها نباشد، باعث بد شکل شدن استخوان پا می‌شود.

علاوه بر اندازه کفش، جنس آن نیز بسیار مهم است. کفش کودک از هر جنسی که باشد باید به گونه‌ای باشد که پا در آن نفس بکشد.

کفش کودک باید نرم و راحت باشد و به اندازه کافی نیز انعطاف‌پذیری داشته باشد پس هیچگاه برای کودک خود کفش سفت و زمخت و سنگین خریداری نکنید.

کدام کفش‌ها برای کودکان در فصل سرد سال مناسب هستند؟

انتخاب کفش زمستانی کودکان کاملا وابسته به محیط زندگی و آب و هوای شهری که در آن به سر می‌برید، است.

آیا در محل زندگی شما برف و باران زیادی می‌بارد و یا اینکه هوای زمستانی چندان سردی ندارید؟

اگر برف و باران زیادی در شهرستان می‌‌بارد، باید سراغ کفش‌ها و بوت‌هایی بروید که باعث می‌شوند پای کودک همواره خشک و گرم بماند و از طرفی سنگین نباشد و او را خسته نکند.

بسیاری از والدین به عایق بودن کفش‌ها در برابر سرما و رطوبت اهمیت می‌دهند، اما در میان بوت‌های زمستانی کدامیک این ویژگی‌ها را دارند؟

اگر عایق بودن کفش‌ها در درجه اول اهمیت هستند، به دنبال خرید بوت‌های ضد آب باشید. این بوت‌ها کمک می‌کنند تا پاهای کودک گرم و خشک بماند. معمولا این دسته از کفش‌های زمستانی سنگین هستند پس برای پیاده‌روی طولانی مدت انتخاب مناسبی نیستند، چرا که خیلی زود کودک را خسته می‌کنند و باید فقط زمانی که کودک قصد برف بازی دارد، استفاده شوند.

معمولا بوت‌های ضد آب، استحکام بالایی دارند و به هنگام تماس با آب فقط سطح روی‌شان خیس می‌شود.

برخی از بوت‌های زمستانی گرم و نرم هستند، ولی ضد آب نیستند، در عوض بسیار انعطاف‌پذیرند و برای روزهای سرد و استفاده‌های هر روزی مناسب هستند.

کودکان می‌توانند با بوت‌های پارچه‌ای نرم و سبک که در داخل کرک دارند و البته به اندازه کافی گرم هستند، پیاده‌روی‌های طولانی هم داشته باشند ولی در نهایت بوت‌ها برای پیاده‌روی‌های زیاد مناسب نیستند و هر شرایطی نیاز به وسایل خاص خود را دارد.

اگر تصمیم دارید که با او پیاده‌روی طولانی مدت کنید، هیچ کفشی به اندازه کتانی استاندارد مناسب نخواهد بود.

برخی از این بوت‌های پارچه‌ای، ضد آب نیز هستند ولی معمولا کف لیز دارند و ممکن است کودک در آنها زیاد سر بخورد پس برای روزهایی که برف‌ها یخ زده‌اند مناسب نیستند.

در طول فصل پاییز و زمستان کودکان دبستانی، برای رفتن به مدرسه و مدت زمانی که در مدرسه هستند نیاز به کفش مناسب زمستانی دارند کفش‌هایی که سبک و راحت باشد و باعث سر خوردن آنها نشود.

برای چنین مواقعی کتانی‌های ساق بلند تقریبا بهترین انتخاب هستند چرا که علاوه بر گرم بودن و راحتی و انعطاف‌پذیری، در زنگ‌هایی که باید تحرک داشته باشند مثل زنگ تفریح و ورزش نیز، مفید و مناسب هستند.

یکی دیگر از مواردی که باید مورد توجه والدین قرار بگیرد، توجه به راحتی کفش‌ها به هنگام پا کردن و از پا خارج کردن است. کفش‌های زیب‌دار یا آنهایی که بند کشی دارند معمولا ترجیح داده می‌شوند.

اندازه مناسب کفش زمستانی

وقتی که می‌گوییم کفش کودک باید مناسب سایز پای او باشد، یعنی اینکه انگشت‌ها فضای کافی داشته باشند و امکان تکان خوردن آنها فراهم باشد در ضمن به هنگام خرید کفش فقط به طول کفش اهمیت ندهید، بلکه عرض آن را نیز در نظر بگیرید.

لطفا این ایدئولوژی را که پای کودک مرتب در حال رشد است و باید همیشه کفشی برایش خریداری کنید که کمی بزرگ‌تر از سایز پایش باشد، بردارید.

این کار به راه رفتن کودک آسیب می‌رساند، کفش بزرگ نیز مثل کفش کوچک باعث آزار پاها می‌شود و چه بسا که خطرات بیشتری را به دنبال داشته باشد، مثل زمین خوردن‌های خطرناک کودک.

 

برچسب ها: کفش کودک، انتخاب کفش کودک، خرید کفش کودک، کفش مناسب زمستان، اندازه کفش کودک، جنس کفش کودک، بوت کودک، بوت زمستانی، خرید بوت برای کودک، انتخاب بوت برای کودکان تعداد بازديد: 985 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز