Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 16:23

24
مهر
لباس خواب مناسب برای كودكان

لباس خواب مناسب برای كودكان

یك لباس خواب مناسب كمك می‌كند كه كودك شب هنگام راحت و آسوده بخوابد. انتخاب لباس خواب مناسب برای كودكان با آنچه كه بزرگ‌ترها برای خود تهیه می‌كنند،‌ تفاوت دارد.

اعظم اسلامی مجد

 

اینكه بدانیم هنگام خواب چه نوع لباسی تن كودك كنیم، كار آسانی نیست.

مخصوصاً در شب‌های گرم فصل تابستان چرا كه اگر دستگاه خنك كننده هوا روشن باشد؛ بیم آن را دارید كه كودك دچار سرماخوردگی نشود و اگر خاموش باشد، عرق می‌كند و در خواب بی‌قرار می‌شود.

حتماً پیش آمده كه در نیمه‌های شب كودك‌تان عرق كرده و ناراحت از خواب بیدار شود، اگر لباس‌هایش را سبك كنید و او در حین خواب پتو و یا ملحفه را كنار بزند، چه كار باید كرد؟

اگر لباس‌هایش را كمتر نكنید، به راحتی نمی‌تواند بخوابد.

لباس‌خواب بچه‌ها در هر فصل و زمانی باید لباسی آسوده و راحت باشد؛ در فصل تابستان به آنها احساس خنكی دهد و در فصل زمستان حس گرما و در هر صورت باید از موادی تهیه شده باشد كه هوا در آن جریان داشته باشد مثل لباس‌های نخی.

اگر هوا بیش از اندازه گرم است، اجازه دهید كه كودكتان فقط یك لباس بسیار نازك نخی بپوشد.

انتخاب لباس خواب كودك بسیار مهم است چرا كه كودكتان مدت زمان زیادی را با آن لباس سپری می‌كند.

متأسفانه اكثر لباس‌های خواب از مواد شیمیایی تهیه می‌شوند در حالی‌كه لباس خواب كودكان باید از پارچه‌های طبیعی و نرم تهیه شود.

والدین معمولا حتی اگر برای خودشان لباس راحت و مناسب تهیه نكنند، معمولا ترجیحاً برای فرزندشان بهترین‌ها را خریداری می‌كنند.

انواع لباس خواب

پیژامه

 از دو تكه تشكیل شده است مردم آسیای جنوبی و غربی اولین كسانی بودند كه از پیژامه برای خواب استفاده می‌كردند.

یك شلوار گشاد با یك پیراهن معمولا آستین‌دار. پیژامه برای هر دو جنس مناسب است و تنوع طرح و رنگ زیاد دارد.

معمولا از نخ، ساتن و یا ابریشم تهیه می‌شود ولی گاهی هم در آنها مواد مصنوعی و پلاستیك نیز به كار می‌رود.

معمولا پیژامه‌هایی كه كودكان انتخاب می‌كنند طرح شخصیت‌های كارتونی، ماشین، گل و حیوانات را دارد.

پیژامه‌های پادار پتویی

این نوع از لباس خواب‌ها مخصوص نوزادان و كودكان خردسال هستند. معمولا چون از پارچه‌های ضخیم و پرزدار دوخته می‌شوند، به آنها لباس‌های خواب پتویی می‌گویند.

با این لباس‌ها كودك خردسال امكان راه رفتن و حركت دادن دست و پاهایش را دارد و به اندازه كافی گرم و نرم است تا اگر در طول شب (مخصوصاً شب‌های سرد) پتو و رواندازش را كنار بزند، مشكلی پیش نیاید.

این نوع از لباس‌ خواب‌ها معمولا از پلی‌استر و مواد مصنوعی تهیه می‌شوند.

پیراهن خواب

معمولا خانم‌ها و دخترها از پیراهن‌های بلند خواب استفاده می‌كنند.

لباس‌خواب‌های یك تكه كه معمولا تا پایین پاها بلندی دارند، بیشترشان بدون آستین هستند، طرح‌ها و رنگ‌های شاد و متفاوت دارند و تقریباً نظر همه دخترها را به خود جلب می‌كنند.

برای خرید لباس خواب مناسب برای كودك‌تان بهتر است چند نكته را در نظر داشته باشید:

اندازه لباس خواب

اندازه لباس خواب بسیار مهم است. وقتی كه سخن از اندازه مناسب به میان می‌آید، منظور فقط قد لباس خواب نیست بلكه دور كمر، دور ران‌ها، دور آستین‌ها و... شامل اندازه می‌شود چرا كه كودك باید در هر حالت و فرمی در لباس احساس راحتی كند.

وقتی كه خرید اینترنتی می‌كنید، حتماً به این مسئله توجه كنید.

جنس  و طرح لباس خواب

در انتخاب جنس و مواد، همواره به فصل و دمای هوای اتاق توجه داشته باشید.

در هوای سردتر از موادی كه ایجاد گرمای بیشتری كنند، استفاده كنید كه دارای پارچه‌های نخی سنگین و پشمی مناسب‌ترند و در آب و هوای گرم از ساتن و ابریشم و پارچه‌های نخی سبك و نازك استفاده كنید.

ایمنی لباس خواب

این نكته حائز اهمیت بالا است.

هر سال حدود 300 كودك در آمریكا به مراكز سوانح سوختگی مراجعه می‌كنند كه در اثر آتش سوختگی و بر تن داشتن لباس خواب نامناسب دچار انواع سوختگی‌ها شده‌اند، لذا حتما به این نكته توجه داشته باشید كه لباس خواب كودك‌تان از جنسی نباشد كه به سرعت آتش ‌بگیرد و به پوست بدن فرزند‌تان بچسبد.

بودجه لباس خواب

لباس خواب كودكان تنوع قیمتی زیاد دارد كه البته قیمت‌ها و ارزش‌های مادی آنها بر اساس جنس‌شان و برند مربوطه تعیین می‌شود، لذا قبل از هر چیز بهتر است به میزان بودجه و پولی كه برای اینكار می‌توانید اختصاص دهید، توجه داشته باشید.

 

برچسب ها: لباس مناسب کودک، لباس خواب کودک، انواع لباس خواب، پیژامه کودک، پیژامه پادار، پیراهن خواب، ایمنی لباس خواب، جنس لباس خواب تعداد بازديد: 922 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز