Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:00

8
شهریور
طاسی در كودكان

طاسی در كودكان

بچه‌های مبتلا به آلوپسی آره‌آتا باید تحت‌نظر متخصص پوست درمان شوند. حدود 50 درصد از بچه‌های مبتلا به آلوپسی توتالیس می‌شوند که شامل از دست رفتن همه موهای روی سر می‌باشد.

دكتر محمدعلی نيلفروش‌زاده؛ متخصص پوست، مو و زيبایی

 

از انواع طاسی در كودكان می‌توان به موارد زير اشاره نمود:

Alopecia Areata : ظهور ناگهانی تکه‌های گرد یا بیضی طاسی روی سر می‌باشد. این تکه‌ها کاملا صاف و بدون مو و بدون آثاری از التهاب، پوسته یا موهای خرد شده می‌باشد. معمولا ظرف یک شب یا حداکثر چند روز ظاهر می‌شوند. این بیماری به علت حمله مستقیم ایمنی بدن به فولیکول‌های مو ایجاد می‌گردد. حدود 1 در 1000 بچه دچار آلوپسی آره‌آتا می‌شود. حدود25 درصد این بچه‌ها خطوط و یا فرو‌رفتگی‌هایی در سطح ناخن خود دارند. با درمان مناسب، درصد بالایی از بیماران تمامی موهای از دست رفته خود را در مدت یکسال باز می‌یابند. در برخی بیماران این بازگشت زودتر رخ می‌دهد. بچه‌های مبتلا به آلوپسی آره‌آتا باید تحت‌نظر متخصص پوست درمان شوند. حدود 50 درصد از بچه‌های مبتلا به آلوپسی توتالیس می‌شوند که شامل از دست رفتن همه موهای روی سر می‌باشد و برخی دچار آلوپسی یونیورسالیس می‌شوند که از دست دادن کامل تمامی موهای بدن می‌باشد.

 

تشخیص طاسی در كودكان

برای تشخیص این بیماری تست اختصاصی وجود ندارد، متخصصان پوست اغلب آلوپسی آره‌آتا را با رد سایر علل طاسی و بررسی تکه‌های طاسی از نزدیک تشخیص می‌دهند. برخی بیماران ابتدا یک لرزش و ضربه (Ting Ling) و یا درد روی ناحیه مبتلا را احساس می‌کنند. پوست سر شایع‌ترین ناحیه درگیر این بیماری است. تست کشیدن موها در اطراف ضایعه کمک کننده می‌باشد. اگر موها به راحتی کنده شد نشان می‌دهد که ضایعه فعال بوده و باید منتظر ادامه طاسی بود. درمان مشخص و یا با تاییدیه FDA برای درمان این بیماری وجود ندارد. البته از برخی داروها برای رویش مجدد مو استفاده می‌شود ولی این داروها جلوی ایجاد ضایعات جدید را نمی‌گیرند. این بیماری در طول زندگی متوقف شده و گاه همه موها مجددا رویش می‌یابند.

 

 

برچسب ها: طاسی، طاسی در كودكان، موی کودکان، آلوپسی آره‌آتا، رویش مو در کودکان تعداد بازديد: 828 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز