Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 22:57

19
مهر
آلرژی‌های پاییزی كودكان

آلرژی‌های پاییزی كودكان

در مورد بسیاری از كودكان، پاییز می‌تواند فصل شروع آلرژی‌های جدید باشد. مواد آلرژی‌زا بیشتر می‌شوند، آلودگی‌ها در همه جا پخش می‌شوند. قارچ‌ها و گیاهان آلرژی‌زا، گرد و غبار هوا و ..... در همه جا دیده می‌شود.

اعظم اسلامی مجد

 

 

 در مورد بسیاری از كودكان، پاییز می‌تواند فصل شروع آلرژی‌های جدید باشد. مواد آلرژی‌زا بیشتر می‌شوند، آلودگی‌ها در همه جا پخش می‌شوند. قارچ‌ها و گیاهان آلرژی‌زا، گرد و غبار هوا و ..... در همه جا دیده می‌شود و تمام این موارد می‌توانند كودك شما را آزار دهند.

آلرژی كودكان روی خواب شبانه آنها نیز اثر می‌گذارد، میزان تمركز آنها را كاهش می‌دهد و حتی فعالیت روزانه شان را نیز مختل می‌كند. این حساسیت‌ها گاه آنقدر شدید می‌شوند كه زمینه بروز آسم را فراهم می‌كنند و به عفونت سینوسی تبدیل می‌شوند. شما می‌توانید برخی اقدامات را انجام دهید و توجه خود را در این زمینه افزایش دهید تا خطر كمتری فرزندتان را تهدید كند:

علائم و نشانه‌های آسم و آلرژی را بشناسید. اینكه فرزندتان به آلرژی دچار شده است یا سرماخوردگی؟

ابتدایی‌ترین نكته، دانستن علائم آلرژی یا سرماخوردگی و اطمینان از آن است.

 تفاوت خاص آلرژی با سرماخوردگی و عفونت سینوسی: 

آلرژی‌ها معمولاً با آبریزش بینی، خارش آن، ریزش اشك از چشم‌ها، خارش چشم و بینی، سرفه و عطسه و سیاه شدن زیر چشم‌ها بروز می‌كنند و كودكانی كه به آلرژی دچار می‌شوند تب یا بدن درد ندارند. در مورد سرماخوردگی ترشحات بینی شفاف و آبكی بوده و در عفونت سینوسی ترشح بینی به رنگ سبز در می‌آید.

سرماخوردگی معمولاً دو هفته طول می‌كشد در حالیكه آلرژی فصلی در سرتاسر فصل ادامه دارد و دوره آن طولانی‌تر است.

 چگونه با آلرژی كودكان‌‌مان برخورد كنیم؟

دوری از آلرژی‌زاها در فضای خارج از خانه: در روزهای بادی كه هوا گرد و غبار بیشتری دارد و شما احتمال بیشتری به وجود آلرژی‌زاها در محیط خارج از خانه می‌دهید، سعی كنید در خانه بمانید. درها و پنجره‌ها را ببندید. مواد و ذرات آلرژی‌زا از ساعت 01 صبح تا 3 بعدازظهر در بیشترین تعداد خود در محیط بیرون پخش هستند، بنابراین در این ساعات در صورت نشستن در ماشین نیز شیشه‌ها را بالا بدهید.

به یك متخصص آلرژی مراجعه كنید و با او مشاوره كنید. متخصص آلرژی و آسم می‌تواند كمك بیشتری به شما كند. او از فرزندتان آزمایش می‌گیرد و برنامه درمانی درستی را برای فرزندتان توصیه و تجویز می‌كند.

 از آلرژی‌زاهای داخل خانه نیز پرهیز كنید

تا جائیكه ممكن است در منزل حیوانات و پرندگان خانگی نگهداری نكنید. هر 14-7 روز یكبار روبالشتی، پتو و ملحفه مورد استفاده كودكتان را با آب گرم بشوئید. پنجره‌ها و درها را ببندید. او را به زیر زمین‌های مرطوب نبرید. خانه را زود به زود جاروبرقی بكشید. بعد از بازگشت به خانه به او بگویید كه دوش بگیرد. 

 

برچسب ها: آلرژی، آسم، مواد آلرژی زا، آسم و آلرژی، آلرژی کودکان، آلرژی در کودکان، گیاهان آلرژی زا تعداد بازديد: 866 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز