Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 03:50

10
شهریور
برخورد با مشكلات ارتوپدی كودكان

برخورد با مشكلات ارتوپدی كودكان

اين اصل مهم را به خاطر بسپاريد: كودكان نمونه كوچك شده بالغين نيستند و لذا...

برخورد با مشكلات ارتوپدی كودكان

 

 

این اصل مهم را به خاطر بسپارید: كودكان نمونه كوچك شده بالغین نیستند و لذا نمی‌توان راهكار تشخیصی و درمانی بالغین را برای آنها متصور شد.

علی‌رغم نظر بزرگانی مانند دكتر Blount كه جااندازی و جراحی شكستگی‌های كودكان را زیر بیهوشی تایید نمی‌كردند، امروزه به علت پیشرفت‌های فراوان تكنولوژی در بیهوشی و جراحی، برای درمان بهتر و دقیق‌تر صدمات عضلانی – استخوانی اطفال تمایل زیادی به طرف اعمال جراحی پیدا شده است و این امر به دلایل زیر می‌باشد:

  1. بهبود تكنولوژی در تشخیص مثل X-Rayهای ساده با قدرت تفكیك (resolution) بالا همچنین سونوگرافی و سی‌تی‌اسكن و بهتر شدن امكانات درمانی
  2. به دلیل سرعت بالای جوش خوردن شكستگی‌ها در اطفال، گچ‌گیری كوتاه‌مدت و به كار بردن وسایل فیكساسیون كه در مدتی كوتاه بتواند باعث ترمیم شكستگی‌ها شود، كاملا قابل‌قبول می‌باشد.
  3. علی‌رغم ذهنیت‌های قبلی به دلیل گران شدن تخت روز بیمارستان‌ها، سیاست نوین نگهداری كوتاه‌مدت بیمار در بیمارستان و راه‌اندازی سریع بیماران حتی كودكان می‌باشد.
  4. والدین كودكان بیمار خواستار درمان شكستگی‌های فرزندان خود به صورت كامل می‌باشند و از كلمه Acceptable راضی نیستند.

در یك تحقیق در كشور انگلستان، 12 درصد از كودكانی كه درمان بسته شكستگی داشتند مجددا بستری شدند تا با جراحی نتیجه بهتری به دست آید و 24 درصد كل جراحی‌های انجام شده، به دلیل غیرقابل قبول بودن درمان‌های غیرجراحی قبلی یا بدتر شدن تدریجی نتایج بوده است.

البته این كل مساله نیست، بلكه درمان‌های جراحی نیز به نحوی عوارض و مشكلات خاص خود را دارند. از طرف دیگر روی آوردن به روش‌های مدرن و گچ‌گیری دقیق‌تر مانند Molding گچ و تغییر در زوایای مفاصل در گچ‌گیری‌ها، شانس استفاده موثرتر و دقیق‌تر از این روش‌ها را نیز بالاتر برده است. ضمنا نكات زیر نیز بایستی مورد توجه قرار گیرند:

الف) توجه به صفحه رشد استخوان و توانایی‌های آن در ترمیم استخوان و حفظ آن در مراحل درمانی

ب) در نظر داشته باشید كه كودكان به عنوان بیمار با افراد بالغ متفاوتند و مطیع اوامر پزشك معالج نبوده و توجه زیادی به این پیشنهادها نمی‌نمایند!

ج) باید در نظر گرفت كه محل كار كودكان كه مدرسه است با محل كار بالغین كاملا متفاوت می‌باشد و نوع فعالیت‌های كودكان كه اغلب با جست‌وخیز است نیز كاملا با بزرگسالان تفاوت دارد بنابراین نوع فعالیت در رژیم درمانی و نتایج آن موثر خواهد بود.

 بنابراین شناخت دقیق ضایعات عضلانی – استخوانی در كودكان و شناسایی درمان‌های پیشرفته و نوین برای متخصصین این رشته كمال اهمیت را دارد.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، ارتوپدی كودكان تعداد بازديد: 648 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز