Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 19:02

20
مرداد
15 توصيه مهم برای داشتن كودكان سالم و بانشاط

15 توصيه مهم برای داشتن كودكان سالم و بانشاط

سلامت و آرامش كودكان اين روزها از اهميت خاصي برخوردار است و در سالي ...

15 توصيه مهم برای داشتن كودكان سالم و بانشاط

 

 

سلامت و آرامش كودكان این روزها از اهمیت خاصی برخوردار است و در سالی كه سازمان بهداشت جهانی بر اهمیت سلامت خانواده توصیه‌های فراوانی می‌كند. كودكانی كه سال‌های پرنشاطی را برای خانواده و اجتماع در آینده خواهند داشت. 15 توصیه مهم برای پدران و مادران برای نگه‌داری سالم كودكان و توصیه‌های پزشك خانواده و متخصصین كودكان پیشنهاد می‌شود كه این كودكان مراحل مختلف زندگی خود را به خوبی گذرانده و از بیماری‌ها، آسیب‌ها و حوادث قابل پیشگیری اجتناب كنند.

1- آغوش مادر و تغذیه با شیر مادر از روزهای اول زندگی بهترین روابط عاطفی بین نوزاد و مادر برقرار می‌كند.

2- لمس و نوازش كودكان، یكی از شكوفاترین احساسات هنگام تولد است، ماساژ پوست نوزاد به او آرامش می‌دهد و بهتر می‌خوابد روزی یك بار آن هم به مدت 15 دقیقه بدن كودك را ماساژ دهید كمی روغن در كف دست بریزید و با كمك دست حركات موزون دایره‌وار، روی بدن، پاها بمالید، از طریق پوست پیام‌هائی به مغز فرستاده هورمون‌های مفیدی ترشح می‌شود كه به آرامش كودك منجر می‌شود.

3- بسیاری از كودكان دوست دارند چیز نرمی همچون لباس خواب مادر، پتوی نرم یا اسباب‌بازی مخملی را در آغوش گیرند، برای ارتباط و آرامش بهتر چیزی نرم در كنار كودك بگذارید.

4- واكسیناسیون كودك را كامل كنید.

5- گاهی اوقات كودكان در موقع خواب احساسات ناشی از خستگی را با فریادهای بلند از خود بروز می‌دهند این عمل برای شیرخوار تسكین‌بخش است.

6- به كودكان یاد دهید كه از 6 ماهگی به بعد چطور غذای سالم بخورند.

7- از بدو تولد قطره ویتامین D+A و از 3 ماهگی قطره آهن و از 6 ماهگی به بعد همراه شیر مادر غذاهای كمكی طبق دستور پزشك خانواده تجویز می‌شود.

8- كودكان را با گفتارهای سلامتی و پرورشی عادت دهید.

9- از رفتارهای صحیح و حركات رشد و نمو آن‌ها استقبال و آن‌ها را در آغوش بگیرید با آن‌ها پیاده‌روی كنید. بخوانید، بگردید و بازی كنید تا پیوند عمیق بین خودتان ایجاد كنید مطمئن شویدكودكان مراقبت‌های شما را درك می‌كنند و با نقطه نظرات شما موافقند.

10- در اتومبیل هنگام رانندگی از ایمنی لازم با توجه به وزن و سن كودك استفاده كنید و كودك در صندلی عقب محل امن‌تری دارد.

11- اغلب حوادث خطرناك در منزل برای كودكان اتفاق می‌افتد در مقابل حوادثی مانند سوختگی، غرق شدن، خستگی، سقوط از آغوش و پله، مسمومیت با انواع قرص‌ها به خصوص مواد شوینده و پاك‌كننده باید محیط خانواده امن باشد.

12- كودكان نو پا را هنگام راه افتادن مراقبت نمائید و آنها را بدون مراقب تنها نگذارید.

13- به آن‌ها یاد دهید هنگام دوچرخه‌سواری از كلاه ایمنی استفاده كنند تنها در منزل شنا نكنند در خیابان‌ها مراقب آن‌ها باشیم.

14- سیگار را ترك كرده و از كشیدن سیگار اطراف كودكانتان اجتناب كنید.

15- كودكانتان را شاد بار بیاورید و اگر شما به اقتضای مسئولیت زندگی افسردگی دارید از آنها كمك بخواهید.

 

برچسب ها: خستگی، آرامش، زندگی آنلاین، سازمان بهداشت جهانی، سلامت و آرامش كودكان تعداد بازديد: 624 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز