Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 12:33

20
تیر
به صورت بچه‌ها نگاه كنيد

به صورت بچه‌ها نگاه كنيد

چهره آئينه‌اي است منعكس كننده بيماري‌هاي دروني كودكان و بسياري از....

به صورت بچه‌ها نگاه كنيد

 

 

چهره آئینه‌ای است منعكس كننده بیماری‌های درونی كودكان و بسیاری از بیماری‌های دستگاه تنفس، قلب، گوارش، سوءتغذیه، كلیوی، عصبی، خون و بویژه ژنتیك و هورمونال علائم كلینیكی خاص در صورت ظاهر نموده و پزشك مجرب با اولین نگاه به صورت می‌تواند تشخیص را حدس و با آزمایشات پاراكلینیك تأیید شود. تشخیص بیماری‌ها از روی صورت اكنون بیست سالی است مورد توجه می‌باشد و تاكنون 500 نوع  Facial dysmorphic Syndrome مورد تأیید بوده كه اغلب در بدو تولد با ماه‌های اول زندگی تشخیص داده می‌شود.

 ضرب‌المثلی است كه می‌گوید: «رنگ رخساره خبر می‌دهد از سر درون» در بدو تولد رنگ رخساره نوزاد نشان و راهنمای خوبی از بیماری‌های است زردی صورت در روزهای اول از ناسازگاری خونی خبر می‌دهد كه هر چه زودتر تشخیص و در صورت لزوم فتوتراپی و یا تعویض خون انجام شود از عارضه جبران‌ناپذیر مغزی

(كرن ایكتروس) جلوگیری گردد. كبودی صورت یا سیانوز نشان دهنده كمبود اكسیژن یا نارسایی قلب می‌باشد كه در این صورت با تجویز اكسیژن و اقدامات لازم درمانی از صدمات مغزی جلوگیری خواهد شد. رنگ پریدگی صورت به علت كم‌خونی در اثر خونریزی نوزاد كه با تزریق خود بهبودی حاصل خواهد شد. كم‌كاری تیروئید (هیپوتیروئیدی) با علائمی كه در صورت دارند اغلب متخصصین اطفال با تجربه می‌توانند تشخیص بدهند، موهای نازك سر و ابرو، پیشانی پهن و فاصله دو ابرو بیش از حد طبیعی پشت پلك متورم، بینی در انتها فرو رفته و در نوك برجسته، دهان باز و زبان بزرگ بیرون زده شده، گردن پهن و متورم و غده تیروئید در گردن لمس نمی‌شود.

تورم با علائم عمومی دیگری مانند زردی طولانی، فتق نافی، یبوست كه می‌توان به تشخیص زودرس رسید.

تشخیص زودرس فنیل‌كتونوری (PKU) در كودكان و توجه به رژیم غذایی بدون فنیل‌آلانین از صدمات مغزی جبران‌ناپذیری جلوگیری خواهد كرد. این كودكان در بدو تولد قیافه طبیعی دارند و تا یك سالگی بدون رژیم غذایی 50درصد ضریب هوشی خود را از دست می‌دهند. نوار قلب غیر طبیعی و 50درصد تشنج دارند اغلب در یك سالگی موی بور، چشمان آبی، اگزمای سبورئیك، دندان‌های پهن دارند و در كشورهایی كه غربالگری PKU انجام می‌شود این بیماری دیگر مشاهده نمی‌شود.

طب جدید بر اثر پیشرفت علم پزشكی بویژه در امر ژنتیك اغلب بیماریهایی كه باعث عقب‌افتادگی مغزی با از كارافتادگی كودكان می‌شود قبل از تولد تشخیص و قابل پیشگیری می‌باشد مانند كلیه ناهنجاری‌های كروموزومی مانند سندرم داون مشكلات خونی مانند تالاسمی، بیماری‌های متابولیك مادرزادی مانند PKU اختلالات آنزیمی، مشكلات عضلانی مانند سندرم دوشن  از این نوع بیماری‌ها هستند. به امید اینكه اینگونه بیماری‌ها در مملكت ما با امكانات آزمایشگاهی جدید میسر ‌باشد. تا جامعه سالمی داشته باشم.

برچسب ها: رژیم غذایی، نارسایی قلب، زندگی آنلاین تعداد بازديد: 598 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز