Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 6 اردیبهشت 1403 - 00:19

28
بهمن
يك کیف خوب برای کودک

يك کیف خوب برای کودک

در این زمینه سوال این است که آیا کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟ در جواب باید گفت، کوله پشتی بهتر است، چون كودك با گرفتن کیف در دست خود، معمولا به همان طرفی که کیف را می‌گیرد، منحرف می‌شود.

دكتر محسن توكلی

 

کمردرد و گردن درد یکی از بیماری‌های شایع در بزرگسالان، است؛ ولی در بچه‌ها بسیار نادر می‌باشد و اگر بچه‌ای در سنین مدرسه به علت کمردرد به پزشک مراجعه کند، موضوع باید جدی گرفته شود و بررسی کامل جهت تشخیص انجام گیرد. در این سنین یکی از علل شایع درد کمر، پشت و گردن استفاده نادرست از کیف مدرسه است. بنابراین والدین باید ابتدا در خرید کیف مدرسه دقت کافی داشته باشند و در وهله دوم طرز استفاده صحیح از آن را به بچه‌ها آموزش دهند.

كدام كیف بهتر است؟
در این زمینه سوال این است که آیا کیف دستی بهتر است یا کوله پشتی؟ در جواب باید گفت، کوله پشتی بهتر است، چون كودك با گرفتن کیف در دست خود، معمولا به همان طرفی که کیف را می‌گیرد، منحرف می‌شود؛ به خصوص اگر کیف سنگین یا كودك مجبور باشد مسافتی طولانی بین خانه و مدرسه را طی کند. بنابراین بهتر است کوله پشتی بخرید. البته باید از آن به درستی استفاده کرد.

وزن مناسب برای كیف مدرسه
وزن کیف باید به طور مساوی روی هردو شانه منتقل شود؛ پس کیف باید در وسط پشت قرار گیرد و از دو بند استفاده شود. اگر كودك کیف را با اتصال یک بند حمل کند، کم کم مهره‌ها به همان طرف انحنای غیر طبیعی پیدا می‌کنند. وزن کوله نباید بیش از 15درصد وزن كودك باشد.  پهنای کوله نباید از پهنای شانه‌ها و تنه کودک بیشتر باشد.

بند كیف چگونه باشد؟
 بندها باید قابل کوتاه و بلند کردن باشد تا با توجه به قد كودك تنظیم شود و کیف در مرکز پشت قرار گیرد. گذشته از دو بند روی شانه‌ها، یک بند هم باید در پایین کیف روی کمر بسته شود تا هنگام راه رفتن، کیف روی پشت به طرفین حرکت نداشته باشد و به طرفین منحرف نشود.

بندها روی شانه‌ها باید پهن باشد تا سطح تماس زیادی با شانه‌ها داشته باشند و کشش آن‌ها توسط  وزن کیف، شانه‌ها را اذیت نکند. در غیراین صورت كودك کیف را از شانه‌ها و پشت بر می‌دارد و به دست گرفته و حمل می‌کند. در پایان اینكه اگر دیدید دانش‌آموز هنگام حمل کوله خود را به جلو خم می‌کند یا بندها بلند هستند و کیف در پایین پشت و نزدیک باسن قرار می‌گیرد، بندها را کوتاه‌تر و یا این که وزن کیف را كم كنید.

لازم نیست كودك همه روزه تمامی کتاب‌ها و دفاتر خود را حمل کند. از او بخواهید فقط کارهای مربوط به همان روز را در کیف بگذارد. اگر دانش آموز احساس خواب رفتگی در دست‌ها می‌کند، وزن کیف باعث کشیدگی ریشه‌های عصب گردن می‌شود. در این حالت کیف را سبک تر کنید.

 

برچسب ها: کیف مناسب مدرسه کودک، لوازم مدرسه کودک، کیف کوله پشتی کودک، بند كیف کودک، وزن مناسب کیف کودک تعداد بازديد: 669 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز