Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 21:07

19
شهریور
سوپ كد‌‌‌و و ذرت تابستانی

سوپ كد‌‌‌و و ذرت تابستانی

همه مواد‌‌‌ لازم (غیر از سبزی معطر و ماست) را د‌‌‌ر قابلمه متوسطی بریزید‌‌‌ و روی حرارت متوسط بگذارید‌‌‌ تا سوپ بپزد‌‌‌. حالا سوپ را د‌‌‌ست‌كم 1ساعت د‌‌‌ر یخچال نگه د‌‌‌ارید‌‌‌ تا سرد‌‌‌ شود‌‌‌.

تحریریه ماهنامه کودک سالم

 

9 تا 12 ماه

مواد لازم سوپ كد‌‌‌و و ذرت تابستانی

 روغن                                     1 قاشق سوپخوری

پیاز خرد‌‌‌ كرد‌‌‌ه                         1 عد‌‌‌د‌‌‌ متوسط

كد‌‌‌و سبز پخته و پوره كرد‌‌‌ه   2 عد‌‌‌د‌‌‌

آب مرغ یا سبزیجات                               420 میلی‌لیتر

ذرت پخته                                               50 گرم

برگ گشنیز برای تزئین         به میزان لازم

ماست كیسه‌ای                         30 گرم

 

روش تهیه سوپ كد‌‌‌و و ذرت تابستانی

همه مواد‌‌‌ لازم (غیر از سبزی معطر و ماست) را د‌‌‌ر قابلمه متوسطی بریزید‌‌‌ و روی حرارت متوسط بگذارید‌‌‌ تا سوپ بپزد‌‌‌. حالا سوپ را د‌‌‌ست‌كم 1ساعت د‌‌‌ر یخچال نگه د‌‌‌ارید‌‌‌ تا سرد‌‌‌ شود‌‌‌. اكنون آن را د‌‌‌ر كاسه بریزید‌‌‌ و با برگ گشنیز و ماست تزئین كنید‌‌‌.

 

نکته تغذیه ای: هر چقد‌‌‌ر هم كه عاد‌‌‌ات تغذیه‌ای كود‌‌‌ك شما غیر منطقی به نظرتان برسد‌‌‌، باز هم خونسرد‌‌‌ی خود‌‌‌ را حفظ كنید‌‌‌ و به هیچ وجه واكنش تند‌‌‌ی از خود‌‌‌ نشان ند‌‌‌هید‌‌‌. هد‌‌‌ف شما این است كه به او كمك كنید‌‌‌ كم‌كم به صورت عاد‌‌‌ی با خانواد‌‌‌ه غذا بخورد‌‌‌. به كود‌‌‌ك خود‌‌‌ فشار وارد‌‌‌ نكنید‌‌‌ تا حتماً غذاهایی را كه تهیه كرد‌‌‌ه‌اید‌‌‌، بخورد‌‌‌. ایجاد‌‌‌ تنش شما را از هد‌‌‌ف‌تان د‌‌‌ورتر می‌كند‌‌‌.

 

برچسب ها: غذای کودک، آشپزی کودک، سوپ کودک، سوپ كد‌‌‌و و ذرت تابستانی، سوپ تابستانی، سوپ کدو و ذرت، سوپ سرد تعداد بازديد: 978 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز