Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 14:10

3
شهریور
سوپ لوبيا سفيد و سبزيجات

سوپ لوبيا سفيد و سبزيجات

روغن را در تابه یا در قابلمه بزرگی گرم كنید. پیاز را به آن بیفزائید و تفت دهید. تا سبك شود سپس هویج، كرفس، سیر، تره‌فرنگی، جعفری و زیره را اضافه كنید.

تحریریه ماهنامه کودک سالم

 

9 تا 12 ماه

مواد لازم سوپ لوبيا سفيد و سبزيجات  

روغن زیتون 2 قاشق سوپخوری

پیاز خرد كرده 1 عدد درشت

هویج پوست گرفته و خرد كرده 4 عدد

كرفس خرد كرده2 ساقه

سیر خرد كرده 2 حبه

تره فرنگی خرد كرده 1 ساقه كوچك

جعفری تازه 30 گرم

زیره آسیاب كردهیك‌دوم قاشق چایخوری

لوبیا سفید پخته 60 گرم

آب مرغ یا سبزیجات  1 لیتر

پوره گوجه‌فرنگی 250 میلی‌لیتر (1 پیمانه)

 

روش تهیه سوپ لوبيا سفيد و سبزيجات 

روغن را در تابه یا در قابلمه بزرگی گرم كنید. پیاز را به آن بیفزائید و تفت دهید. تا سبك شود سپس هویج، كرفس، سیر، تره‌فرنگی، جعفری و زیره را اضافه كنید و 10 دقیقه دیگر روی حرارت ملایم تفت دهید. مرتب آن را هم بزنید تا نسوزد. آنگاه لوبیا، آب مرغ و پوره گوجه‌فرنگی را بیفزائید و مخلوط كنید. سوپ را روی حرارت ملایم بپزید تا جا بیفتد.

 

نکته تغذیه‌ای: یكی از راهكارها در قبال كودكان بد غذا تبدیل اوقات صرف غذا به لحظاتی شاد است. وعده‌های غذایی باید لذت‌بخش باشند. هنگام صرف غذا در رابطه با رفتار مناسب یا مشكلات خانوادگی صحبت نكنید. سعی كنید فضا را آرامش‌بخش نگهدارید. بهتر است در رابطه با موضوعات جالب و ساده صحبت كنید.

 

برچسب ها: آشپزی کودک، کودک بد غذا، سوپ لوبيا سفيد و سبزيجات، روش تهیه سوپ لوبيا سفيد و سبزيجات، مواد لازم سوپ لوبيا سفيد و سبزيجات تعداد بازديد: 1083 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این غذا چیست؟

فیلم روز
تصویر روز