Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 04:03

6
مرداد
سوپ كاري

سوپ كاري

پياز و روغن زيتون را در تابه مناسبي بريزيد و حدود 3 دقيقه تفت دهيد تا نرم شود. سپس هويج و سيب را بيفزائيد و حدود 10 دقيقه به پختن ادامه دهيد و گاهي آن را هم بزنيد...

12 تا 24 ماه

مواد لازم
پياز خرد كرده     1 پيمانه
روغن زيتون     2 قاشق سوپخوري
هويج خرد كرده     1 پيمانه
سيب بدون پوست و خرد كرده     1 عدد
فلفل دلمه‌اي زرد خرد كرده     3 عدد (4 تا 5 پيمانه)
پودر زنجفيل    يك دوم قاشق چايخوري
زردچوبه     يك‌دوم قاشق چايخوري
هل     يك‌دوم قاشق چايخوري
دارچين     يك‌هشتم قاشق چايخوري
آب سبزيجات     2 پيمانه
شير نارگيل     يك‌دوم پيمانه
آبليمو     1 قاشق سوپخوري
نمك     يك‌دوم قاشق چايخوري

روش تهيه
پياز و روغن زيتون را در تابه مناسبي بريزيد و حدود 3 دقيقه تفت دهيد تا نرم شود. سپس هويج و سيب را بيفزائيد و حدود 10 دقيقه به پختن ادامه دهيد و گاهي آن را هم بزنيد. آنگاه فلفل دلمه‌اي، زنجفيل، زردچوبه، هل و دارچين را بيفزائيد و چند دقيقه بپزيد تا ادويه‌ها خوب مخلوط شوند. حالا آب سبزيجات را اضافه كنيد و خوب هم بزنيد. در ظرف را بگذاريد و صبر كنيد به جوش بيايد. اكنون حرارت را كم كنيد تا حدود 10 دقيقه به آرامي بجوشد و سبزيجات نرم شوند. سپس شير نارگيل و آبليمو را اضافه كنيد. آنگاه آن را در مخلوط‌كن بريزيد تا مخلوط يكدستي حاصل شود. حالا كمي نمك اضافه كنيد.


نکته: اگر کودک از خوردن غذایی خاص امتناع می‌ورزد، این بدین معنا نیست که او هیچگاه آن غذا را نخواهد خورد. سلیقه کودک به مرور زمان تغییر می‌کند. غذاهایی که زمانی کودک آنها را دوست نداشته است را هر چند وقت یکبار، برای مثال ماهی یکبار، دوباره به او ارائه کنید و اگر او دوباره از خوردن آنها سرباز زد، ناراحت و عصبانی نشوید. شاید لازم باشد غذایی را 8 الی 10 بار به کودک معرفی کنید تا او نهایتا به خوردن آن راضی شود. از اینکه به دیگران بگویید که فرزندتان از فلان غذا خوشش نمی‌آید جدا پرهیز کنید زیرا با اینکار، این حس تنفر در کودک تقویت می‌شود و او به ادامه لجبازی‌اش تشویق می‌شود. در نتیجه، او حاضر به امتحان مجدد آن ماده غذایی نخواهد بود.

 

برچسب ها: سوپ كاري، غذای کودک تعداد بازديد: 654 تعداد نظرات: 0
فیلم روز
تصویر روز