Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 08:14

19
بهمن
پاستا با سس گوشت و پنير

پاستا با سس گوشت و پنير

پاستا را بدون افزودن روغن و نمك بپزيد و آبكش كنيد. سپس تابه بزرگي را روي حرارت متوسط قرار دهيد و گوشت، پياز، سير و ارگانو را اضافه كنيد و 5 دقيقه تفت دهيد. آنگاه رب گوجه‌فرنگي را بيفزاييد.

تحریریه مجله کودک سالم

 

مواد لازم پاستا با سس گوشت و پنير

براي 6 نفر

پاستا      500 گرم
گوشت كم‌چرب خرد كرده     250 گرم
پياز     1 نصفه
سير     1 حبه
پودر ارگانو     يك‌دوم قاشق چايخوري
رب گوجه‌فرنگي     3 قاشق سوپخوري
فيله گوجه‌فرنگي خرد كرده     300 گرم
جعفري خرد كرده     2 قاشق سوپخوري
پنير پارمسان     40 گرم

روش تهیه پاستا با سس گوشت و پنير

پاستا را بدون افزودن روغن و نمك بپزيد و آبكش كنيد. سپس تابه بزرگي را روي حرارت متوسط قرار دهيد و گوشت، پياز، سير و ارگانو را اضافه كنيد و 5 دقيقه تفت دهيد. آنگاه رب گوجه‌فرنگي را بيفزاييد و بعد از 1 دقيقه، گوجه‌فرنگي را بيفزاييد و سس را به جوش بياوريد و 1 دقيقه ديگر به پختن ادامه دهيد. حالا حرارت را كم كنيد و بپزيد تا سس غليظ شود. اكنون جعفري را به سس بيفزائيد و سس را از روي حرارت برداريد. سس را روي پاستا بريزيد و پنير را روي آن بپاشيد.

 

نکته تغذیه‌ای: گوشت‌هاي كم‌چرب مي‌توانند تامين كننده آهن بوده و جذب آهن از منابع گياهي را افزايش دهند. آهن به عنوان ماده معدني ضروري براي تشكيل هموگلوبين است. هموگلوبين موجود در گلبول‌هاي قرمز، انتقال اكسيژن به بافت‌ها از جمله مغز را بر عهده دارد. كمبود آهن مي‌تواند منجر به عدم تمركز و اختلالات يادگيري در كودكان شود.

 

برچسب ها: آشپزی کودک، پاستا، پاستا با سس گوشت، فواید پاستا، سس گوشت تعداد بازديد: 720 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز