Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 19:08

19
بهمن
پلوی چینی

پلوی چینی

تابه را روی حرارت بگذارید. سپس حدود 1 قاشق سوپخوری روغن به آن بیفزائید. آنگاه مرغ را اضافه كنید و هم بزنید و تفت دهید. در این هنگام، پیاز را بیفزائید.

تحریریه مجله کودک سالم


مواد لازم پلوی چینی

برای 4 نفر
روغن مایع     4 قاشق سوپخوری
فیله مرغ     100گرم
پیاز خرد كرده     1 عدد نصفه
زنجفیل رنده كرده     یك تكه 2 سانتیمتری
سیر له كرده     1 حبه
پیازچه  خرد كرده     1 ساقه
مخلوط نخود فرنگی، ذرت و هویج خرد كرده و پخته     100 گرم
تخم‌مرغ همزده     2 عدد درشت
برنج آبكش كرده     300 گرم (2 پیمانه)

 

روش تهیه پلوی چینی

تابه را روی حرارت بگذارید. سپس حدود 1 قاشق سوپخوری روغن به آن بیفزائید. آنگاه مرغ را اضافه كنید و هم بزنید و تفت دهید. در این هنگام، پیاز را بیفزائید و آن را حدود 2 دقیقه با حرارت تند تفت دهید. حالا زنجفیل، سیر و پیازچه را اضافه كنید و حدود 30 ثانیه تفت دهید. اكنون سبزیجات را بیفزائید و مواد را با هم مخلوط كنید. اینك مواد را در ظرف بزرگی بریزید. سپس دوباره تابه را روی حرارت قرار دهید و حدود 2 قاشق سوپخوری روغن به آن اضافه كنید. آنگاه تخم‌مرغ‌ها را بیفزائید و هم بزنید. وقتی تخم‌مرغ اندكی سفت شد، آن را در كاسه بریزید و با كاردك تخم‌مرغ را تكه تكه كنید. اكنون یك بار دیگر تابه را روی حرارت قرار دهید و بقیه روغن را همراه با برنج به آن اضافه كنید و مخلوط نمائید. برنج را تفت دهید تا گرم شود. مخلوط برنج را در كاسه اضافه كنید و با بقیه مواد مخلوط كنید.

 

نکته تغذیه‌ای: میز و صندلی كودك در هنگام صرف غذا باید با جثه او متناسب باشد. طریقه نشستن كودك به اندازه محیط عاطفی كه او در آن غذا می‌خورد، از اهمیت برخوردار است. پاهای كودك باید در وضعیت مناسبی قرار بگیرد، آویزان نباشد و ارتفاع صندلی باید به حدی باشد كه كودك به راحتی به میز رسیده و میز نزدیك سینه‌اش قرار بگیرد.

 

برچسب ها: غذای کودک، آشپزی کودک، تغذیه کودک، پلوی چینی، پلوی کودک تعداد بازديد: 847 تعداد نظرات: 0

ارسال نظر

فیلم روز
تصویر روز