Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 07:40

14
دی
توت‌فرنگی شگفت‌انگيز (كيك كودك)

توت‌فرنگی شگفت‌انگيز (كيك كودك)

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و 2 قالب قلبی شكل را به قطر 22 سانتیمتر چرب كنید.

تحریریه مجله كودك سالم


مواد لازم توت‌فرنگی شگفت‌انگيز

برای 20-16 نفر

آرد                                  550 گرم
بیكینگ‌پودر                       4 قاشق چایخوری
بادام آسیاب‌كرده                100 گرم
كره نرم                            450 گرم
شكر                                350 گرم
تخم‌مرغ                            6 عدد
آب پرتقال تازه                    300 میلی‌لیتر (حدود یك پیمانه)
پوست پرتقال رنده كرده       4 قاشق چایخوری
خامه فرم گرفته                 حدود 1 كیلوگرم
توت‌فرنگی تازه                   حدود 700 گرم
خمیر فوندانت قرمز رنگ       حدود 1 كیلوگرم
خمیر فوندانت سبزرنگ        حدود 200 گرم

روش تهیه توت‌فرنگی شگفت‌انگيز

فر را با دمای 180 درجه‌ی سانتیگراد گرم كنید و 2 قالب قلبی شكل را به قطر 22 سانتیمتر چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آرد و بیكینگ‌پودر را در كاسه مناسبی الك كنید و بادام آسیاب‌كرده را به آن بیفزائید. آن‌گاه كره و شكر را در كاسه‌ دیگر بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود.

سپس تخم‌مرغ‌ها را یكی یكی بیفزائید و مخلوط كنید. حالا آب پرتقال و مواد خشك را به طور یك در میان درون مایه كیك بریزید و پوست پرتقال را نیز بیفزائید. اكنون مایه به دست آمده را در قالب‌ها بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس تخم‌مرغ‌ها را یكی‌یكی بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا آب پرتقال و مواد خشك را به طور یك در میان درون مایه كیك بریزید و پوست پرتقال را نیز بیفزائید. اكنون مایه به دست آمده را در قالب‌ها بریزید و كیك‌ها را به مدت تقریبی 50 دقیقه در فر بپزید. اینك كیك‌ها را از فر درآورید و پس از 5 دقیقه از قالب خارج كنید و روی پنجره سیمی قرار دهید تا كاملا خنك شوند.

 

هر كیك را از ارتفاع دو نیم كنید. دو لایه كیك را نگه دارید و وسط دو لایه دیگر را با برشگر قلبی شكل به قطر 15 سانتیمتر حفره‌ای ایجادكنید. اكنون یك لایه از كیك بدون حفره را روی میز كار قرار دهید و دو لایه حفره‌دار را رویش قرار دهید. لبه كیك‌ها را با خامه به هم بچسبانید. روی لبه آخر هم خامه بمالید.

حالا درون كیك را با توت‌فرنگی پر كنید و لایه دیگر بدون حفره را روی كیك قرار دهید. رو و اطراف كیك را با خامه بپوشانید. كیك را دست‌كم یك ساعت در یخچال نگه دارید تا خنك شود. خمیر فوندانت قرمز رنگ را با وردنه پهن كنید و سوراخ‌هائی سطحی روی آن ایجاد كنید تا به شكل دانه‌‌های توت‌فرنگی شود.

خمیر فوندانت سبز‌رنگ را پهن كنید و از آن برگ‌های توت‌فرنگی را بسازید و با قدری آب روی كیك بچسبانید. دانه‌‌های توت‌فرنگی را با رنگ سیاه خوراكی رنگ‌آمیزی كنید. حالا با برش زدن كیك، دیگران را شگفت‌زده كنید.

 

برچسب ها: کیک کودک، کیک توت فرنگی، کیک و شیرینی، کیک تولد، کیک توت‌فرنگی شگفت‌انگيز تعداد بازديد: 1092 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این کیک چیست؟

فیلم روز
تصویر روز