Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 20:55

30
شهریور
زنبور وزوزو

زنبور وزوزو

طرز تهیه کیک زنبور وزوزو

زنبور وزوزو

 

 

مواد لازم

 

كیك كودك

 

پودر كیك وانیلی.......................2 بسته 470 گرمی

كرم كره‌ای..............................1 واحد

رنگ زرد خوراكی........................كمی

رنگ مشكی خوراكی .................كمی

اسمارتیز و پاستیل رشته‌ای........به میزان لازم

 

مواد لازم برای تهیه‌ تافی

شكر..................................220 گرم

آب.....................................125 میلی‌لیتر (یك‌دوم پیمانه)

روش تهیه

 

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید. 5 قالب دوازده تائی مینی مافین را با كپسول كاغذی بپوشانید و یك قالب مافین متوسط را هم چرب كنید. مایه كیك را مطابق با دستورالعمل روی بسته‌ها آماده كنید. قالب‌های مینی‌مافین را با 2 قاشق چایخوری از مایه كیك پر كنید. قالب مافین متوسط را هم با دو و نیم قاشق سوپخوری از مایه كیك پر كنید. مینی‌مافین‌ها را 15 دقیقه و مافین را 20 دقیقه در فر گرم كرده بپزید و روی پنجره سیمی خنك كنید. دمای فر را به 170 درجه سانتیگراد كاهش دهید. قالب پودینگ به گنجایش تقریبی دوونیم لیتر (9 پیمانه) را چرب كنید.

از باقیمانده مایه كیك قالب پودینگ را پر كنید و حدود 45 دقیقه در فر بپزید. كیك را از قالب درآورید و روی پنجره سیمی خنك كنید. حالا كیك را از قسمت صاف آن روی تخته مخصوص كیك قرار دهید. روی كیك را با كرم كره‌ای زردرنگ بپوشانید. روی مینی‌مافین‌ها را نیز با كرم كره‌ای زرد و مشكی بپوشانید. مافین متوسط را هم با كرم كره‌ای زردرنگ بپوشانید. از عكس استفاده كنید و مینی‌مافین‌ها را روی كیك كه به منزله بدن زنبور است با خلال دندان نصب كنید.

مافین متوسط را هم به عنوان سر زنبور استفاده كنید. برای بال زنبور، شكر و آب را در تابه مناسبی بریزید و روی حرارت قرار دهید تا شكر حل شود. حالا آن را بجوشانید (10 دقیقه) تا تافی طلائی رنگ شود. روی كاغذ روغنی الگوی بال زنبور را بكشید (مطابق عكس) و تافی را روی آن بریزید. تافی را در محیط آشپزخانه نگه دارید تا خشك شود. حالا بال‌ها را از كاغذ روغنی جدا كنید و روی بدن زنبور نصب كنید. صورت زنبور را با اسمارتیز (مطابق عكس) كامل كنید.

یادآوری: برای تهیه‌ی كرم كره‌ای؛ 250 گرم كره نرم را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. آن‌گاه 480 گرم پودر شكر نرم را كم‌كم به كره بیفزائید و پیوسته با همزن برقی بزنید تا كرم نرم و یكدستی حاصل شود. اكنون 2 قاشق سوپخوری شیر را به كرم بیفزائید و مخلوط كنید.

 

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 1173 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز