Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 13:34

27
مرداد
قايق‌ هائی از كدو

قايق‌ هائی از كدو

طرز تهیه قايق‌ هائی از كدو

قايق‌ هائی از كدو

 

 

مواد لازم برای 4 نفر

2-3سال

 

كدو سبز ................................2 عدد متوسط

پیاز ریز خرد كرده......................یك‌دوم عدد كوچك

سیر خرد كرده........................1 حبه

فیله گوجه‌فرنگی خرد كرده.......1 عدد

ذرت پخته...........................100 گرم

نمك و فلفل .......................به مقدار لازم

كدو سبز.............................1 عدد كوچك

پنیر پارمسان رنده كرده  .......50 گرم

 

روش تهیه

كدوها را از طول دو نیم كنید و حدود 3 دقیقه در آب نمك جوشیده بر روی حرارت ملایم بپزید تا نرم شوند. سپس از ظرف خارج كنید و بگذارید خنك شوند. آنگاه با استفاده از یك قاشق كوچك به آرامی داخل كدوها را خالی كنید و مواد خارج شده را خرد كنید و كنار بگذارید. برای مواد داخل كدوها، كدوی كوچك را به صورت مربع‌های ریز خرد كنید و آن را بر روی حرارت ملایم قرار دهید. آنگاه پیاز و سیر را اضافه كنید و هم بزنید تا رنگ آنها تغییر كند. حالا كدوی كنار گذاشته شده از داخل كدوهای بزرگ و مربع‌های خرد كرده از كدوهای كوچك را بیفزائید. گوجه‌فرنگی، ذرت، نمك و فلفل را اضافه كنید و حدود 5 دقیقه بپزید تا كدو نرم شود. آنگاه مواد فراهم كرده را در قایق‌ها بریزید و در ظرف نسوز چربكرده‌ای بچینید. روی آنها را با پنیر پارمسان بپوشانید و در فر گرم كرده با دمای 190 درجه سانتیگراد بپزید تا زمانی كه پنیر طلایی رنگ شود. قایق‌های كدو را در ظرف مناسب بچینید و با رشته‌هایی از كاهو بیارائید.

 

مطالعات نشان داده‌اند كه مصرف كدو به دلیل دارا بودن آنتی‌اكسیدان‌هایی مانند ویتامین‌های E و C و بتاكاروتن در تقویت سیستم ایمنی و پیشگیری از بروز عفونت‌ها به ویژه در كودكان بسیار مفید است.

برچسب ها: زندگی آنلاین، قايق‌ هائی از كدو تعداد بازديد: 1092 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز