Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:26

26
اسفند
پرواز كن بادبادك

پرواز كن بادبادك

طرز تهیه کیک بادبادك

پرواز كن بادبادك

 

 

زمان مورد نیاز برای تهیه و پخت: 2ساعت

 

 مواد لازم

پودر كیك وانیلی ........................................3 بسته 340 گرمی

كرم كره‌ای................................................5/2 واحد

رنگ زرد، قرمز، سبز و نارنجی خوراكی...........به میزان لازم

پاستیل رشته‌ای........................................به میزان لازم

خمیر فوندانت ...........................................250 گرم

 

روش تهیه

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید. قالب مستطیل 26 × 36  سانتیمتری را چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید. پودر كیك را مطابق با دستورالعمل مندرج روی بسته آماده كنید، در قالب بریزید و به مدت تقریبی 1 ساعت در فر بپزید. كیك را 10 دقیقه در قالب خنك كنید و سپس روی پنجره‌ی سیمی قرار دهید تا كاملا خنك شود. با چاقوی تیزی روی كیك را كاملا صاف و هموار كنید. روی كاغذ روغنی الگوی بادبادك را بكشید و با خلال دندان روی كیك نصب كنید. كیك را برش بزنید تا به شكل بادبادك درآید. حالا به وسیله خلال دندان – مطابق شكل- دو خط طولی و عرضی را برای رنگ‌آمیزی روی كیك مشخص كنید. اكنون از تصویر كمك بگیرید و كیك را با كرم كره‌ای‌های رنگی بپوشانید. سپس خلال دندان‌ها را از كیك درآورید و خطوط را با پاستیل رشته‌ای مشخص كنید. كیك را روی تخته مخصوص به ابعاد 34×43 سانتیمتر قرار دهید. خمیر فوندانت را روی سطح پودر شكر پاشیده پهن كنید و با برشگر گل‌هائی از آن ایجاد كنید. گل‌ها را روی صفحه كیك قرار دهید و كیك را مطابق تصویر تكمیل كنید.

یادآوری: برای تهیه كرم كره‌ای؛ 375 گرم كره نرم را در ظرف مناسبی بریزید و با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. حالا 720 گرم پودر شكر الك كرده را بتدریج به آن بیفزائید و هم بزنید. در پایان 4 قاشق سوپخوری شیر به كرم بیفزائید و مخلوط كنید.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، کیک بادبادك تعداد بازديد: 924 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز