Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 11:11

23
بهمن
پوره سيب‌زمينـی با گوشت و كدو

پوره سيب‌زمينـی با گوشت و كدو

فر را با دماي 220 درجه سانتيگراد گرم كنيد. سيب‌زميني‌ها را داخل يك ظرف ...

پوره سيب‌زمينـی با گوشت و كدو

 

 

زمان مورد نیاز برای تهیه و پخت: 1 ساعت

12-24 ماه

 

مواد لازم برای 4 نفر

 

 

سیب‌زمینی......................500 گرم

روغن زیتون......................1 قاشق سوپخوری

كدو سبز خردكرده............1 عدد متوسط (300 گرم)

سس بلونیز....................2 پیمانه (500 گرم)

جعفری خردكرده............1 قاشق سوپخوری

 

 

روش تهیه

فر را با دمای 220 درجه سانتیگراد گرم كنید. سیب‌زمینی‌ها را داخل یك ظرف كم‌عمق كوچك بریزید و نیمی از روغن را روی آنها بریزید و بعد بگذارید كه به مدت 40 دقیقه برشته شوند و كاملاً نرم شوند. حالا پوست آنها را بگیرید. سپس با فشار دادن پشت یك چنگال روی آنها، سیب‌زمینی را پوره كنید. آن‌گاه روغن باقیمانده را در یك تابه بزرگ بریزید و بگذارید روی حرارت گرم شود سپس كدو را تفت دهید یا می‌توانید آنها را آبپز كنید. تا وقتی كه طلائی و نرم شود. سپس تابه را از روی حرارت بردارید. اكنون مقداری از سس بلونیز را با پوره سیب‌زمینی تركیب كنید و كمی جعفری روی آن بپاشید. اینك كدو را با سس بلونیز باقیمانده مخلوط كنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا سس غلیظ شود. اكنون پوره سیب‌زمینی را در ظرف مناسبی بریزید و سس فراهم‌كرده را روی آن بریزید و به كودك خود بدهید.

یادآوری: برای تهیه سس بلونیز یك عدد پیاز خرده، 2 حبه سیر رنده كرده، یك عدد هویج ریز خردكرده و یك ساقه كرفس ریز خردكرده را در یك قاشق سوپخوری روغن تفت دهید تا نرم شوند. اكنون 500 گرم گوشت گوساله چرخكرده را به تابه بیفزائید و تفت دهید تا رنگ آن تغییر كند. حالا 5 عدد گوجه‌فرنگی خردكرده و 2 قاشق سوپخوری رب گوجه فرنگی را به سس بیفزائید. سس را با نمك، فلفل و 2 قاشق سوپخوری ریحان خردكرده طعم‌دار كنید و بگذارید تا آب اضافیش گرفته شود.

برچسب ها: روغن زیتون، زندگی آنلاین، پوره سيب‌زمينـی، كدو سبز تعداد بازديد: 474 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز