Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 4 اردیبهشت 1403 - 21:16

19
آذر
شیر برنج با طعم سیب

شیر برنج با طعم سیب

سیب را به 4 تکه برش بزنيد، هسته‌ها و پوست آن را جدا کنید. سپس هر تکه ...

شیر برنج با طعم سیب

 

 

زمان مورد نیاز برای پخت: 20 دقیقه

 

6-9 ماه

 

مواد لازم برای تهیه  300 میلی‌لیتر

 

سیب بزرگ ..............................................1 عدد

شیر خشک حل كرده در آب ........................300 میلی لیتر

برنج.........................................................25 گرم

 

روش تهیه

سیب را به 4 تکه برش بزنید، هسته‌ها و پوست آن را جدا کنید. سپس هر تکه را به صورت تکه های نازک‌تر ببرید و با شیر و برنج در یک ظرف بریزید. صبر كنید شیر به نقطه جوش برسد، سپس ظرف را بر روی حرارت ملایم به مدت 10 الی 12 دقیقه قرار دهید تا زمانی‌که برنج نرم شود. در این مدت، مدام شیر برنج را با یک قاشق چوبی هم بزنید. ترکیب شیر، برنج و سیب را در كاسه‌ دستگاه غذاساز بریزید و دستگاه را روشن كنید تا مواد به شکل پوره درآید و کاملا نرم شود. یک قاشق از پوره را در یک ظرف بریزید و دمای آن را بسنجید. در صورت لزوم قبل از دادن آن به کودک اجازه دهید خنک شود. می توانید باقی مانده شیر برنج را در ظرفی دردار ریخته و آن را به فریزر منتقل کنید. این پوره باید تا قبل از 24 ساعت مصرف شود.

 

سعی كنید زمان غذا خوردن را برای كودكان به اوقاتی شاد و مفرح تبدیل كنید. برای ایجاد تنوع در غذا خوردن كودكان، گاه محل خوردن را تغییر دهید، برای مثال در یک هوای خوب و آفتابی می‌توانید محل غذا خوردن را به حیاط منتقل نمایید. زمانی كه غذاهای ساندویچی دارید، می‌توانید با یک صحنه نمایشی کودکان را به یک پیک‌نیک خیالی دعوت کنید. این كار برای آنها بسیار خوشایند است. برای ایجاد آرامش در هنگام غذا خوردن، یک موسیقی ملایم و آرام پخش كنید. همچنین کودکان را تشویق کنید تا از وسایل مخصوص خود در هنگام خوردن استفاده کنند و توجه به مسائل بهداشتی و سلامتی را به آنها آموزش دهید.

برچسب ها: زندگی آنلاین، شیر برنج با طعم سیب تعداد بازديد: 723 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز