Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 23:00

11
مهر
شیر جنگل

شیر جنگل

فر را با دماي 081 درجه سانتيگراد گرم كنيد. قالبي به قطر 03 سانتيمتر را چرب ...

شیر جنگل

 

 

زمان مورد نیاز برای تهیه: 2 ساعت

 

 

مواد لازم برای 10-12 نفر

 

 

پودر كیك وانیلی......................................2 بسته 500 گرمی

كرم كره‌ای............................................3 واحد

پودر كاكائو  .........................................حدود 3 قاشق سوپخوری

پودر قهوه فوری....................................1 قاشق سوپخوری

آب گرم  ............................................2 قاشق سوپخوری

 

مواد لازم برای تزئین:

ترافل نارنجی.................................1 قاشق سوپخوری

بیسكویت خرد كرده........................200 گرم

مارشمالوی سفید.........................3 عدد

اسمارتیز سبز..............................2 عدد

پاستیل قرمز................................1 عدد

پاستیل رشته‌ای مشكی...............1 تكه 5 سانتیمتری

 

 

روش تهیه

فر را با دمای 081 درجه سانتیگراد گرم كنید. قالبی به قطر 03 سانتیمتر را چرب كنید. 81 عدد قالب مافین به گنجایش یك‌دوم پیمانه (521 میلی‌لیتر) را نیز چرب كنید و كنار بگذارید. آنگاه یك بسته از پودر كیك‌ها را با توجه به دستورالعمل مندرج بر روی بسته آن تهیه كنید. مایه كیك را در قالب بزرگ بریزید و آن را به مدت تقریبی 04 دقیقه در فر بپزید. پس از خارج كردن كیك از فر، صبر كنید تا 5 دقیقه در قالب خنك شود. سپس آن را بر روی یك پنجره سیمی برگردانید تا كاملا خنك شود. اكنون بسته دیگر پودر كیك را نیز آماده كنید.

قالب‌های مافین را با مواد پر كنید به‌ طوری‌كه یك‌سوم از هر قالب خالی باشد. مافین‌ها را به مدت تقریبی 02 دقیقه بپزید و صبر كنید تا خنك شود. حالا یك‌سوم از كره كره‌ای را در كاسه‌‌ای بریزید. سپس كمی پودر كاكائو به آن بیفزائید تا به رنگ قهوه‌ای تیره درآید. دوسوم كرم كره‌ای باقیمانده را با قهوه حلكرده مخلوط كنید.

كیك گرد بزرگ را بر روی سینی قرار دهید، سه‌چهارم از كرم قهوه را بر روی كیك بمالید. از انتهای هر مافین یك تكه 1 سانتیمتری ببرید. هفت تكه بریده شده را با كرم قهوه باقیمانده بپوشانید. روی آنها را با ترافل بپوشانید. با توجه به تصویر، تكه‌ها را به گونه‌ای روی كیك قرار دهید كه دهان و بینی شیر تشكیل شود. اكنون كرم كاكائو را بر روی مافین‌ها بمالید و آن‌ها را اطراف صورت شیر قرار دهید. از بیسكویت‌های خرد كرده برای تشكیل یال شیر استفاده كنید. با استفاده از قیچی، سر 2 عدد از مارشمالوها را جدا كنید آنها را بر روی صورت شیر به جای چشم‌ها قرار دهید، به گونه‌ای كه قسمت بریده شده و صاف رو قرار بگیرد. بر روی هر یك از مارشمالوها یك اسمارتیز سبز قرار دهید. تكه‌ای شكلات نیز به شكل نیم‌دایره ببرید و روی بینی شیر قرار دهید. پاستیل قرمز را به شكل نیم‌دایره ببرید.

با استفاده از قیچی، مارشمالوی باقیمانده را به شكل دو عدد مثلث ببرید تا دندان‌های شیر تشكیل شود. آنها را در جای مناسب كنار دهان شیر قرار دهید. پاستیل رشته‌ای مشكی را به 6 تكه تقسیم كرده و از آنها به عنوان سبیل‌های شیر استفاده كنید.

یادآوری: روش تهیه كرم كره‌ای در مجله شماره 8 كودك سالم آموزش داده شده است.

برچسب ها: زندگی آنلاین تعداد بازديد: 813 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز