Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 13:49

11
مهر
پوره هويج، عدس و گشنيز

پوره هويج، عدس و گشنيز

يكي از فوايد تغذيه كودك با شير مادر آن است كه احتمال ابتلاي به افزايش وزن...

پوره هويج، عدس و گشنيز

 

 

آیا می‌دانستید؟

یكی از فواید تغذیه كودك با شیر مادر آن است كه احتمال ابتلای به افزایش وزن در كودكانی كه از شیر مادر تغذیه می‌كنند كمتر است.

 

چه زمانی به كودك غذای جامد بدهیم؟

تغذیه با شیر مادر یا شیر خشك در كل بستگی به تغذیه و رشد كودك در شش ماه اول زندگی یا پس از آن دارد. بنابراین، حدود شش ماهگی، زمان مناسبی برای اضافه كردن غذاهای دیگر به رژیم غذایی كودك است؛ این امر در هر زمانی پیش از 4 ماهگی خیلی زود است. تصمیم به آشنایی كودك با غذاهای جامد، بسته به آمادگی كودك‌تان، فقط باید توسط خودتان انجام گیرد. ممكن است در این مورد توصیه‌هایی از اقوام نزدیك‌تان بشنوید... كه كودكی به سن كودك شما فقط در صورتی شب‌ها می‌‌خوابد كه تغذیه‌اش با غذای جامد را شروع كنید، با پیشنهادهایی از این قبیل كه غذاهای جامد مانع از ریفلاكس و برگرداندن غذا در كودك می‌شوند یا اینكه وقتی كودك مشت‌های خود را می‌مكد، یك نشانه قطعی است كه می‌گوید كودك به غذایی به جز شیر مادر نیاز دارد. مطمئن باشید هیچ‌كدام از این گفته‌ها صحت ندارند. هر كودكی با ریفلاكس بیرون راندن غذا به دنیا می‌آید و بدین معناست كه اگر چیزی در دهان نوزادتان بگذارید، زبانش آن را به بیرون پرت می‌كند. این امر نوزاد را قادر می‌سازد تا نوك پستان یا پستانك شیشه را خوب بمكد تا بتواند شیر بخورد. اگر این ریفلاكس در یك كودك از بین نرود و شما تغذیه‌اش را با غذای جامد شروع كنید، زبانش غذا را به بیرون از دهان می‌راند و آنگاه خواهید دید كه او تا وقتی كه نتواند، غذای جامد نمی‌خورد.

 

زمان مورد نیاز برای تهیه: 50 دقیقه

 

6-9 ماه

 

مواد لازم برای تهیه 600 میلی‌لیتر پوره

 

 

هویج...................................350 گرم

سیب‌زمینی .........................175 گرم

عدس قرمز.............................50 گرم (یك‌چهارم پیمانه)

مخلوط شیر خشك و آب ..........300 میلی‌لیتر (یك‌چهارم پیمانه)

 

 

روش تهیه

پوست هویج و سیب‌زمینی را بگیرید، سپس آنها را ریز خرد كرده و داخل تابه‌ی كوچكی بریزید. عدس را نیز پاك كرده و بشویید. اكنون عدس و شیر را نیز در تابه‌ بریزید درِ تابه را نیمه باز بگذارید و صبر كنید مواد به مدت 04 دقیقه با هم بپزند تا زمانی‌‌كه مخلوط كاملا نرم و غلیظ شود. در صورت لزوم كمی آب جوش نیز اضافه كنید. تركیب به دست آمده را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید. دستگاه را روشن كنید تا مواد پوره شود. یك قاشق از مواد را داخل ظرفی بریزید و دمای آن را كنترل كنید. قبل از دادن غذا به كودك، غذا را خنك كنید. باقی‌مانده پوره را در ظرفی دردار ریخته و فورا به یخچال منتقل كنید. این غذا باید قبل از 42 ساعت مصرف شود.

یادآوری: این غذا را می‌توان به صورت منجمد در فریزر نیز نگهداری كرد.

برچسب ها: زندگی آنلاین، پوره هويج، عدس و گشنيز تعداد بازديد: 648 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز