Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 11:14

24
شهریور
پوره مرغ و لوبيا سبز

پوره مرغ و لوبيا سبز

تغذيه نوزاد شما در شش ماه نخست زندگي‌اش فقط به شير محدود مي‌شود ...

پوره مرغ و لوبيا سبز

 

 

زمان مورد نیاز برای تهیه: 45 دقیقه

 

6-9 ماه

 

تغذیه نوزاد شما در شش ماه نخست زندگی‌اش فقط به شیر محدود می‌شود و بعد از آن كم‌‌كم با غذاهای جامد آشنا می‌گردد. در این زمان است كه نظرات زیادی از اطرافیان می‌شنوید. هر وقت كه كودك‌تان انگشتش رامی‌مكد، خانم همسایه می‌گوید گرسنه است و یا اینكه دوستان می‌گوید اگر به كودك غلات سبوس‌دار بدهید، ریفلاكس معده‌اش برطرف می‌شود و بسیاری مواد دیگر. اما چیزی كه باید به آن اهمیت دهید، توصیه‌های پزشك متخصص اطفال است. نباید خود را انواع انتقادات و پیشنهادات اطرافیان‌تان گیج كنید. توصیه پزشك بهترین راهنمای شماست. تغذیه نوزاد شما از  یك مرحله ساده وارد مرحله پیچیده‌تری می‌شود. او تا به حال فقط از مایعات استفاده می‌كرد و حال زمان معرفی غذاهای جامد به اوست. نیازهای نوزاد در ابتدا بسیار ساده است. برای شروع می‌توانید از چند قاشق كوچك استفاده كنید. غذا را داخل یك ظرف نشكن بریزید. زمان غذا خوردن، زمان مشخصی است و باید كاری كنید كه كودك‌تان متوجه آن بشود؛ یعنی در حین راه رفتن به او غذا ندهید و بگذارید یاد بگیرد كه به وقت غذا خوردن در جایی آرام بنشیند.

 

 

مواد لازم برای 450 میلی‌لیتر

 

سینه مرغ .................115 گرم

سیب‌زمینی................115 گرم

هویج ........................115 گرم

لوبیا سبز  ..................75 گرم

آب ..............................350 میلی‌لیتر  (یك و یك‌دوم پیمانه)

 

روش تهیه

مرغ را با آب سرد بشوئید و ریز خرد كنید. پوست سیب‌زمینی و هویج را بگیرید، سر و ته لوبیاها را بگیرید و سپس همه را خوب بشوئید. مرغ، سیب‌‌زمینی و هویج را در تابه‌ای بریزید و همراه آب روی حرارت بگذارید تا بجوشد. سپس در ظرف را بگذارید تا مواد 03 دقیقه با هم پخته شوند. اكنون لوبیاها را اضافه كنید و خوراك را 01 دقیقه دیگر نیز بپزید تا زمانیكه همه سبزی‌ها نرم شوند. خوراك را در كاسه دستگاه غذاساز بریزید، دستگاه را روشن كنید تا پوره شود. قبل از اینكه از این غذا به كودك بدهید، دمای آن را كنترل كنید. باقیمانده غذا را به ظرفی دردار منتقل نمائید و در یخچال بگذارید.

یادآوری 1: این خوراك را در فریزر نیز می‌‌توانید نگه‌داری كنید.

یادآوری 2: برای ایجاد تنوع بیشتر می‌توانید به جای گوشت مرغ از گوشت بوقلمون نیز استفاده كنید.

 

 

برچسب ها: زندگی آنلاین، پوره مرغ و لوبيا سبز تعداد بازديد: 521 تعداد نظرات: 0

نظر شما بعد از تایید درج خواهد شد

فیلم روز
تصویر روز