Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
سه شنبه 28 فروردین 1403 - 16:10

28
بهمن
كيك قلعه

كيك قلعه

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و دو قالب لوف به اندازه 13 × 23 سانتیمتر را چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس تخم‌مرغ را به تدریج بیفزائید و مخلوط كنید.

افسانه ظروفی

 

كره                    190 گرم

شكر ريز              200 گرم

تخم‌مرغ همزده     3 عدد درشت

ماست                يك‌ پيمانه

وانيلين                يك‌چهارم قاشق چايخوری

آرد                    375 گرم

بيكينگ‌پودر           2 قاشق چايخوری 

نمك                  يك‌هشتم قاشق چايخوری 

مواد لازم براي تهيه كرم

كره                        250 گرم

پودر شكر الك كرده     3 پيمانه

آرد ذرت                  1 قاشق چايخوری

شير                      2-3 قاشق سوپخوری 

وانيلين                   يك‌چهارم قاشق چايخوری

مواد لازم براي تزئين كيك

رنگ زرد خوراكی                               به ميزان لازم

پاستيل ژله‌ای                                  به ميزان لازم

بيسكويت                                       دو تكه

خمير مارسيپان                                250 گرم

رنگ‌های قرمز، نارنجی و سبز خوراكی    به ميزان لازم
\

روش تهيه

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد گرم كنید و دو قالب لوف به اندازه 13 × 23 سانتیمتر را چرب كنید و با كاغذ روغنی بپوشانید. آن‌گاه كره و شكر را با همزن برقی بزنید تا صاف و یكدست شود. سپس تخم‌مرغ را به تدریج بیفزائید و مخلوط كنید.

حالا ماست و وانیلین را همراه با مواد خشك، به طور یك در میان به مایه اضافه كنید و آن را در قالب‌ها بریزید. اكنون قالب‌ها را در فر بگذارید و به مدت تقریبی 45 دقیقه، كیك‌ها را بپزید. همین كه كیك‌ها خنك شدند، قسمت برآمدگی آنها را ببرید و صاف كنید. سپس یكی از آنها را روی صفحه مخصوص كیك بگذارید و كرم كره‌ای زرد رنگ را رو و اطراف آن بمالید.

حالا كیك دیگر را از وسط نصف كنید و در دو طرف كیك زیرین بگذارید تا قسمت اصلی قلعه آماده شود. به این ترتیب، قسمت میانی آن خالی می‌ماند (مطابق شكل). اكنون همه قسمت‌های كیك را با كرم بپوشانید و باقیمانده آن را در كیسه شیرینی‌پزی دارای ماسوره كنگره‌دار بریزید و اطراف قلعه را تزئین كنید.

اینك بیسكویت را به جای در قلعه نصب كنید و پاستیل‌های ژله‌ای را مطابق شكل روی كیك بگذارید. حال دو سوم از خمیر مارسیپان را به رنگ قرمز در آورید و به شكل مخروط بسازید و در سقف قلعه نصب كنید. قدری از مارسیپان را نارنجی رنگ كنید و مانند پرچم دور دو خلال چوبی بچسبانید و در جای خود بگذارید (مطابق شكل). اكنون باقیمانده مارسیپان را سبز رنگ‌آمیزی كنید و به جای چمن، دور تا دور قلعه قرار دهید.

یادآوری: خمیر مارسیپان را می‌توانید از فروشگاه‌های لوازم قنادی تهیه فرمائید.

 

برچسب ها: شیرینی پزی، کیک تولد، کیک قلعه‬‎، آموزش پخت کیک قلعه، کیک تولد قلعه، طرز تهیه و آموزش تزئين كيك قلعه، آموزش تزئین کیک قلعه تعداد بازديد: 695 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز