Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 20:25

4
اردیبهشت
وقتی كودك به غذا حساس است

وقتی كودك به غذا حساس است

ریكوتا نوعی پنیر ایتالیائی است كه معمولا از شیر گوسفندی تهیه می‌شود. اگر این پنیر در دسترس نبود می‌توانید پنیر خامه‌ای را جایگزین آن نمائید.

تحریریه كودك سالم

 

 

 

تعداد كمی از كودكان و نوزادان قادر به تحمل گلوتن كه معمولاً در محصولات گندم وجود دارند، نیستند. مصرف محصولات گندم در شش ماه نخست زندگی نوزادان توصیه نمی‌شود؛ به همین دلیل بهتر است از محصولات برنج استفاده كنید.

گاهی اوقات سفیده تخم‌مرغ در نوزادان حساسیت ایجاد می‌كند؛ به همین دلیل توصیه می‌شود به نوزادان تا 12 ماهگی سفیده تخم‌مرغ ندهید.

 برای 6 تا 9 ماهگی

 سمولینای سیب

 مواد لازم برای دو‌سوم پیمانه (160 میلی‌لیتر)

 آرد سمولینا                               3 قاشق چایخوری

آب جوشیده سردشده                  یك‌سوم پیمانه (80 میلی‌لیتر)

آب سیب                                  یك‌سوم پیمانه (80 میلی‌لیتر)

 روش تهیه سمولینای سیب

تمام مواد را با هم  در ظرف كوچكی تركیب كنید و به مدت 2 دقیقه بدون در حرارت دهید مرتب هم بزنید تا كمی از آب آن تبخیر شده و غلیظ‌ شود. سمولینای سیب را می‌توانید تا دو روز در یخچال نگهداری كنید.

یادآوری: آرد سمولینا را می‌توانید از فروشگاه‌های معتبر تهیه فرمائید. 

 در ادامه شروع غذاهای جامد برای نوزادان 4 تا 6 ماه استفاده از پوره میوه‌جات و سبزیجات پیشنهاد ما می‌باشد. مقداری پوره میوه‌جات تهیه كنید. موز، سیب، گلابی و ... انتخاب‌های خوبی هستند. مقدار پوره‌ای را كه به او می‌دهید، هر روز كمی بیشتر كنید.

پوره سبزیجات را نیز كم‌كم به آنها بیفزایید (مثل پوره كدو، پوره سیب‌زمینی، پوره هویج و ...) و هر روز چند بار 1-2 قاشق چایخوری از آنها را به او بدهید؛ به طوری كه در روز به 2-3 قاشق غذاخوری برسد. در قدم بعد، تنوع میوه‌ها و سبزیجات را افزایش دهید و بگذارید نوزادتان با سایر طعم‌ها نیز آشنا شود.

هر چند روز یكبار یك غذای جدید را به او معرفی كنید و بگذارید كمی به آن عادت كند و بعد سراغ غذای دیگری بروید. اگر نوزاد شما به راحتی دو نوع غذا را می‌خورد، می‌توانید غذای سوم را نیز وارد برنامه غذایی‌اش كنید؛ تا جایی كه هر روز سه بار به اندازه 2-3 قاشق غذاخوری، غذا بخورد.

وقتی كه نوزادتان كمی بزرگ‌تر شد، تعداد غذاها را بیشتر كنید. اگر از خوردن یك غذای خاص خودداری كرد، برای مدتی از آن غذا به او ندهید؛ ولی چند روز بعد دوباره این كار را تكرار كنید.

پوره گلابی

مواد لازم برای یك دوم پیمانه (125 میلی‌لیتر)

 پنیر ریكوتا     یك‌سوم پیمانه (65 گرم)

پوره گلابی     2 قاشق سوپخوری

 روش تهیه پوره گلابی

پنیر را به صورت پوره درآورده و با پوره گلابی تركیب كنید و برای نرم‌تر شدن مقداری از شیر خودتان یا آب جوشیده و سرد شده به آن بیفزایید.

یادآوری: ریكوتا نوعی پنیر ایتالیائی است كه معمولا از شیر گوسفندی تهیه می‌شود. اگر این پنیر در دسترس نبود می‌توانید پنیر خامه‌ای را جایگزین آن نمائید.

 

برچسب ها: شروع غذاهای جامد، پوره گلابی، گلوتن، حساسیت در نوزادان، سمولینای سیب، غذای جامد نوزادان، غذای مخصوص نوزادان تعداد بازديد: 654 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز