Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 18:27

17
شهریور
شربت خانگی جادویی برای درمان کم خونی

شربت خانگی جادویی برای درمان کم خونی

محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: ترکیب تره، جعفری و اسفناج برای درمان افراد مبتلا به کم‌خونی شدید، مفید است.

محقق و پژوهشگر طب سنتی گفت: ترکیب تره، جعفری و اسفناج برای درمان افراد مبتلا به کم‌خونی شدید، مفید است.

حیدر عظمایی محقق و پژوهشگر طب سنتی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، درباره خواص ترکیب تره، جعفری و اسفناج اظهار کرد: ترکیب این سه سبزی و خوردن آن‌ها به خصوص به صورت خام و همراه با غذا برای درمان افرادی که کمبود پلاکت دارند یا به شدت کم‌خون هستند بسیار مفید است و می‌تواند مشکل کم‌خونی را درمان کنند، دارو‌های افزایش پلاکت دارو‌های گران قیمتی هستند و مصرف این سه تا سبزی و ترکیبات آن می‌تواند به طور موثری این مشکل را درمان کند.

او گفت: ترکیب این سه سبزی شامل ویتامین A، گروه ویتامین‌های B، B۱، B۲، B۳، B۵، B۶، و حتی B۱۲، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین K، کربوهیدرات، سدیم، پتاسیم، پروتئین، کلسیم، روی، سلنیوم، فیبر، منیزیم، آهن، فسفر، مس، اسید فولیک و غیره است.

عظمایی ادامه داد: اسید فولیک، آهن و B۱۲ بالایی که در این ترکیبات وجود دارد موجب افزایش گلبول‌های قرمز خون شده و کم‌خونی را رفع می‌کند بنابراین مصرف آن برای زنان باردار و جنین بسیار سودمند است؛ استفاده از این ترکیب می‌تواند بیماران را به درمان قطعی برای کم‌خونی و افت پلاکت برساند.

دارویی خانگی برای درمان کمبود پلاکت/ با این ترکیب جادویی کمخونی خود ر درمان کنید

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تصریح کرد: استفاده از این ترکی موجب بهبود کارکرد سیستم عصبی، تقویت حافظه و سیستم قلبی و عروقی می‌شود همچنین خوردن آن برای افراد مبتلا به بیماری آلزایمر هم بسیار مفید است و موجب تقویت حافظه می‌شود. خاصیت آنتی اکسیدانی بالای این ترکیب موجب تقویت سیستم ایمنی بدن شده و از آن در برابر انواع بیماری‌ها مثل سرطان‌ها محافظت می‌کند.

او بیان کرد: خوردن این ترکیب با توجه انواع ویتامین‌ها و املاح مفیدی که در آن وجود دارد، می‌تواند موجب جوان سازی و بهبود طروات پوست و مو شود؛ همچنین می‌تواند از پیری زودرس جلوگیری کرده و موجب پاکسازی شریان‌ها و عروق می‌شود به عبارتی دیگر استفاده از آن از ایجاد رسوب چربی در عروق جلوگیری می‌کند.

عظمایی تصریح کرد: نوشیدن این شربت موجب تقویت استحکام استخوان‌ها و دندان‌ها شده و از بروز پوکی استخوان و آرتروز جلوگیری می‌کند؛ فیبر بالای موجود در این سه سبزی موجب بهبود عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها شده و برای افرادی مبتلا به یبوست و بواسیر بسیار مفید است.

این محقق و پژوهشگر طب سنتی تاکید کرد: استفاده از ترکیب این سه سبزی به تقویت بینایی کمک می‌کند همچنین استفاده از آن باعث چربی سوزی و حفظ تناسب اندام می‌شود، اما مهم‌ترین خاصیت آن تاثیر شگفت‌‎انگیز آن بر افزایش پلاکت سطح خون است؛ افراد زیادی هستند که پلاکت خون پایینی دارندو هزینه زیادی برای این موضوع می‌کنند در حالی که دارویی طبیعی و شگفت‌انگیز برای درمان آن‌ها وجود دارد.

دارویی خانگی برای درمان کمبود پلاکت/ با این ترکیب جادویی کمخونی خود ر درمان کنید
او ادادمه داد: کافی است مقدار مناسبی از این سبزی‌ها، برای مثال ۶۰ گرم اسفناج،  حدود ۳۰ گرم جعفری و حدود ۱۰ گرم تره را با هم مخلوط و به صورت تازه هر روز میل کنید؛ افراد مبتلا به کم‌خونی می‌توانند ترکیب ۴ شیره یعنی شیره انگور، توت، خرما و شیره انجیر را هم به صورت روزانه و در دو وعده صبح و عصر به اندازه یک قاشق مربا خوری میل کنند.

عظمایی ادامه داد: عدس هم از جمله غذا‌هایی است که استفاده یک روز درمیان از آن به همراه گلپر می‌تواند به درمان این اختلال کمک کند.

 

بیشتر بخوانید:

چه غذاهایی برای گروه خونی A مفید هستند؟

خطر حذف کربوهیدرات ها از رژیم غذایی

اهمییت پروبیوتیک ها در سلامت دستگاه گوارش

برچسب ها: کم خونی، پلاکت خون، پیری زودرس، درمان کم خونی، درمان کم خونی با طب سنتی، کم خونی شدید، کم خونی مینور، درمان کم خونی با غذا، درمان کم خونی در بارداری تعداد بازديد: 507 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز