Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 01:20

17
اردیبهشت
هرگز این زولبیا و بامیه‌ها را نخرید

هرگز این زولبیا و بامیه‌ها را نخرید

مردم زمان خرید زولبیا و بامیه یا هر شیرینی دیگر حتما به آرم سیب سلامت وزارت بهداشت روی جعبه آن دقت کنند.

 مدیرکل امور فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو گفت: جعبه‌های زولبیا و بامیه باید حتما از محل‌ها و کارخانه‌هایی تهیه شده باشد که پروانه ساخت از این سازمان گرفته باشد درغیراین صوررت مردم نباید آن‌ها را بخرند.
دکتر وحید مفید افزود: مردم زمان خرید زولبیا و بامیه یا هر شیرینی دیگر حتما به آرم سیب سلامت وزارت بهداشت روی جعبه آن دقت کنند، درصورت عدم رویت آن، از قنادی بخواهند که از جعبه‌های دارای مجوز استفاده کند.

وی افزود: متاسفانه بسیاری از جعبه‌های شیرینی بدون علامت سازمان غذا و دارو عرضه می‌شوند؛ این جعبه‌ها از کارگاه‌های غیرمجاز به خاطرقیمت پایین‌تر تهیه می‌شوند و اجزاء تشکیل دهنده آن معلوم نیست و ممکن است برای سلامت مضر و خطرناک باشد.

وی با یادآوری تشدید نظارت‌ها بر قنادی‌ها از سوی وزارت بهداشت در ایام ماه رمضان، گفت: توصیه ما به مردم این است که هرگونه شیرینی به ویژه زولبیا و بامیه را از محل‌های معتبر خریداری کننند. مدیرکل نظارت بر فرآورده‌های غذایی سازمان غذا و دارو از مردم خواست هنگام خرید زولبیا و بامیه به رنگ آن توجه داشته باشند و اگر زولبیا و بامیه قهوه‌ای یا کدر شده باشد، امکان وجود ترکیب شیمیایی «اکریل آمید» در آن‌ها وجود دارد که اثرات سرطان زا دارد.

مفید افزود: نان‌های سوخته و قهوه‌ای شده نیز مستعد وجود این ترکیب شیمیایی هستند.

 

منبع: بهداشت نیوز

برچسب ها: ماه رمضان، سازمان غذا و دارو، زولبیا و بامیه، افطار، قیمت زولبیا و بامیه تعداد بازديد: 400 تعداد نظرات: 0

نظر شما درباره این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز