Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 14:44

25
شهریور
باکتری‌های روده و پیش بینی واکنش بدن به غذای چرب

باکتری‌های روده و پیش بینی واکنش بدن به غذای چرب

علایم شیمیایی موجود در باکتری های روده که در ادرار مشاهده می شوند، می توانند چگونگی واکنش بدن به غذاهای کم ارزش و پرچرب را پیش بینی کنند.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

دانشمندان با تحقیق بر روی موش ها فهمیده اند که برخی از ترکیبات خاص که به وسیله میکروب های درون روده موش ها تولید می شوند را می توان برای پیش بینی اینکه آیا حیوان در معرض خطر چاقی یا ابتلا به بیماری هایی چون دیابت یا قلبی- عروقی است یا خیر، به کار برد. در واقع تعدادی از ترکیبات میکروبی واکنش بدن حیوان نسبت به رژیم غذایی پرچرب -قبل از دریافت آن مواد خوراکی- را پیش بینی می کند.

 

این یافته، می تواند اکوسیستم باکتری های موجود در مجرای گوارشی ما را نشان دهد و بر اساس تشکیل فلور روده ، در اتخاذ رژیم غذایی منحصر به هر فرد کمک کند. رژیم های غذایی پرچرب، عامل مهمی در چاقی و بیماری هایی نظیر دیابت و قلبی و عروقی است. از بررسی های گذشته فقط مشخص شده است که رژیم غذایی پرچرب می تواند روی افراد اثرات متفاوتی بگذارد و تصمیم گیری در یک نوع رژیم غذایی خاص که مناسب همه افراد باشد، بسیار سخت است.

 

بنابه گفته محققان صدها نوع باکتری و میکروب وجود دارد که جلوی تعامل روده با سلول های بدن مان را که نقش های متعددی ایفاء می کنند، می گیرد. این میکروب ها می توانند با غذا یا دارویی( مانند آنتی بیوتیک ها) که می خوریم شکل یابند. باکتری های روده در واکنش بدن به تغییرات موجود در رژیم غذایی و اثرات آن روی سلامتی، موثر هستند.

محققان می گویند،"  تاکنون اثرات محیط زیست و ژنتیک روی احتمال چاقی و بیماری را به خوبی فهمیده ایم اما درک چندان درستی از جامعه باکتری های موجود در بدن خود نداریم". در این بررسی ها مشخص شده است که ارزش رژیم غذایی تنها با ژن های هر فرد مشخص نمی شود، بلکه ژن های موجود در میکروب های روده نیز در این خصوص موثر هستند.

 

محققان معتقدند که با بررسی علایم شیمیایی آزاد شده از سوی باکتری های روده نسبت به یک رژیم غذایی خاص می توان رژیم های غذایی شخصی برای بیماران ترتیب داد و بدین ترتیب میکروب های روده را در جهت بهبود سلامتی بیمار هدایت کرد.

برچسب ها: رژیم غذایی سالم، رژیم غذایی مناسب، باکتری، باکتری های روده، سیستم گوارش، میکروب روده تعداد بازديد: 1276 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز