Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 13:23

1
شهریور
رژیم غذایی پرچرب و تاثیر آن روی سرطان روده بزرگ

رژیم غذایی پرچرب و تاثیر آن روی سرطان روده بزرگ

رژیم غذایی نامناسب، در ایجاد 80% از موارد ابتلا به سرطان روده نقش داشته اما تاکنون مشخص نشده است که چه نوع رژیم غذایی می تواند فرد را به سرطان مبتلا کند.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

اخیرا محققان نوعی مسیر مولکولی خاص کشف کرده اند که در مرتبط ساختن رژیم غذایی پرچرب و رشد تومور در روده بزرگ، نقش مهمی دارد.

محققان در مدل های پیش بالینی نشان دادند که رژیم غذایی پرچرب منجر به افزایش رشد سلول های بنیادی سرطان روده بزرگ می شوند. سلول های بنیادی سرطانی زیرمجموعه ای از سلول های بدخیم مقاوم و مهاجمی هستند که بنابر اعتقاد محققان، تاحدی مسئول گسترش و عود سرطان می باشند.

علاوه بر این، زمانی که محققان مسیر سیگنال دهی سلولی JAK2-STAT3  که مسئول رشد تومور است را مسدود کردند، رشد ناگهانی سلول های بنیادی سرطان که در اثر رژیم غذایی پرچرب ایجاد شده بود، کاهش یافت. این مطاعه باعث می شود دید بهتری در خصوص ارتباط بین مسیر JAK2-STAT3 و بروز سرطان در اثر رژیم غذایی نامناسب، به دست آید. تعیین دقیق این مکانیسم به محققان کمک می کند تا بتوانند برای مقابله با اثرات منفی رژیم غذایی پرچرب بر سرطان روده بزرگ، درمان های مناسبی اتخاذ کنند.

سرطان روده بزرگ با آمار سالیانه بیش از 130 هزار نفر در آمریکا، سومین سرطان شایع در این کشور است. این بیماری مهلک نتیجه ترکیب مسائل ارثی، اپی ژنتیک و محیطی مثل رژیم غذایی است.

بنابه گفته یکی از این محققان،" تاکنون از تاثیر رژیم غذایی روی سرطان روده بزرگ مطلع بودیم، اما این یافته جدید ارتباط بین مصرف غذاهای پرچرب و سرطان روده بزرگ از یک مسیر خاص مولکولی را نشان می دهد. بنابراین براساس این دانش جدید، می توانیم از درمان هایی کمک بگیریم که این مسیر را بسته و تاثیر منفی رژیم غذایی پرچرب بر خطر بروز سرطان روده بزرگ را کاهش دهد".

 

برچسب ها: رژیم غذایی، سرطان، تناسب اندام، سرطان روده، سرطان روده بزرگ، غذای پرچرب تعداد بازديد: 1669 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز