Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 18:45

31
مرداد
درد در روزهای آغازین زندگی و احتمال چاقی

درد در روزهای آغازین زندگی و احتمال چاقی

بنابه گفته محققان، درد التهابی هنگام تولد، فعالیت هیپوکامپوس، بخشی از مغز که با حافظه و رفتارهای تغذیه ای در ارتباط است، را دستخوش تغییر می‌کند. در بررسی هایی که روی موش ها انجام شد، وجود چنین دردی در موش ها، آنها را به سمت پرخوری هدایت کرد.

تحریریه زندگی آنلاین_گروه ترجمه

 

بنابرتحقیقات فوق، ایجاد درد التهابی در اوائل زندگی، مقدار دریافت ساکاروز در موش های نر و ماده را افزایش داد و مصرف مواد شیرین موجب سرکوب پروتئین Arc( اسکلت سلولی مرتبط با پروتئین) که برای حافظه مهم است و در نرون های هیپوکامپوس قرار دارند، شد.

شدت اثر دردهای نوزادی در موش های ماده بیشتر دیده شد. این مساله می تواند به دلیل تغییران هورمونی باشد. در مرحله پس از تولد، موش های نر معمولا شاهد تغییر بسیاری در مقدار هورمون تستوسترون می شوند که آنها را از عوارض دردهای التهابی محافظت می کند. اما چنین تغییر هورمونی در موش های ماده دیده نمی شود.

بررسی روی موش ها نشان داد، زمانی که آنها روزهای اول تولد به درد التهابی مبتلا شدند، در بزرگسالی غذای بیشتری مصرف می کردند. در تحقیقات گذشته که بین حافظه انسان و پرخوری ارتباطی پیدا شده بود، نشان می داد مصرف غذا هنگام تماشای تلویزیون یا انجام بازی های کامپیوتری، پرخوری را در فرد به دلیل اختلال در رمزگشایی حافظه افزایش می دهد. اما به خاطر سپردن و تقویت حافظه می تواند از میزان پرخوری تاحد قابل توجه ای بکاهد.

از آنجایی که موش ها تا حد بسیار زیادی با انسان قابل مقایسه هستند، بررسی های آنها در شناخت وضعیت انسان نیز کمک شایانی می کند. نوزادان نارس انسان در بخش مراقبت های نوزادان ممکن است هر روز درمان های تهاجمی دردناکی را تجربه کنند. همچنین بیش از نیمی از آنها مسکن دریافت نمی کنند.

بنابر تحقیقات فوق، نوزادانی که به دردهای التهابی مبتلا می شوند احتمال اینکه در بزرگسالی به پرخوری روی آورده و در معرض چاقی قرار گیرند، بسیار زیاد است. بنابراین توجه به نوزادان و پیشگیری از درد در آنها از اهمیت بسیاری برخوردار است.

برچسب ها: چاقی، تغذیه سالم، سلامت و تغذیه، درد هنگام تولد، رفتارهای تغذیه ای تعداد بازديد: 1036 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز