Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 18:37

16
فروردین
میوه‌‌ها و اثرات درمانی آن در دیابت و بیماری قلبی

میوه‌‌ها و اثرات درمانی آن در دیابت و بیماری قلبی

پزشكان معتقدند كه چنانچه مواد موجود در انگور قرمز و پرتقال با هم داده شود می‌تواند باعث كاهش قندخون، عملكرد انسولین بهتر و همچنین سلامت قلب گردد.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

در پی تحقیقاتی كه دانشگاه‌های معتبر انجام گرفته تركیبی از مواد موجود در انگور قرمز و پرتقال می‌تواند تاثیر بسزائی در كنترل قندخون و جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروقی داشته باشد. بر همین اساس پزشكان بر این باور هستند كه بتوانند داروی مكملی تولید كنند كه تركیب این دو میوه یعنی انگور قرمز و پرتقال باشد.

در تحقیق آزمایشگاهی بر روی افراد مبتلا به دیابت نوع 2 و بیماران قلبی و عروقی انجام گرفت، به مدت هشت هفته به آنها كپسولی شامل این تركیبات داده شد، پزشكان معتقدند كه چنانچه این دو تركیب با هم داده شود می‌تواند باعث كاهش قندخون، عملكرد انسولین بهتر و همچنین سلامت قلب گردد. این تركیب كمك می‌كند تا اثرات مخرب قند و یا مقاومت به انسولین و صدمه به قلب كاهش پیدا كند. هر چند خوردن این میوه‌ها بسیار سودمند می‌باشد.

اما نمی‌‌توان مقدار مورد نیاز جهت درمان این بیماری‌ها را در خوردن آنها یافت، می‌بایستی به صورت آزمایشگاهی تركیبات این دو میوه یعنی انگور قرمز و پرتقال با دوز بالا تركیب گردد. تا بتوان نتایج مورد نظر را به دست آورد.

لازم است بدانیم كه بیماری قند و مشكلات قلبی و عروقی، در جهان بسیار فراگیر شده و باید تمهیداتی برای آن اندیشید. پزشكان و محققین می‌گویند، در كنار داروهای طبیعی و برگرفته از طبیعت انسان‌ها بایستی نوع تغذیه و روش زندگی و دوری از استرس و راهكارهای برخورد با آن را نیز بیاموزند، تا بتوان مقابله بهتر و جدی‌تری با مقوله دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی و عروقی انجام داد.

برچسب ها: رژیم غذایی، بیماری قلبی عروقی، مقاومت انسولینی، دیابت نوع2، پرتقال و انگور تعداد بازديد: 752 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز