Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 12:47

26
اسفند
شیرین كننده‌های مصنوعی و تاثیر آن بر جنین

شیرین كننده‌های مصنوعی و تاثیر آن بر جنین

نوشیدن، نوشابه‌های با قند مصنوعی ابداً‌ به مادران بارداری توصیه نمی‌شود، زیرا كودك در حدود یك سالگی دچار چاقی مفرط شده و توده بدنی وی با افزایش روبرو می‌گردد.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

بر طبق دانشگاه Monitoba در كانادا، مادران بارداری كه در طول بارداری از شیرین‌كننده‌های مصنوعی استفاده می‌كنند امكان دارد كودكانی با توده بدنی زیاد به دنیا آورده و طفل آنها در دوران كودكی دچار چاقی شدید گردد.

چاقی شدید تقریباً ریشه در تغذیه دوران كودكی دارد و همینطور نوع تغذیه مادر در دوران بارداری، بنابراین گزارش، خوردن قند و شكر زیاد و همچنین استفاده از شیرین كننده‌های مصنوعی هم باعث چاقی و هم باعث ناهماهنگی متابولیسم و سوخت‌وساز بدن می‌گردد و به دنبال آن مشكلات قلبی و عروقی، در بزرگسالی می‌گردد.

بنابراین، نوشیدن، نوشابه‌های با قند مصنوعی ابداً‌ به مادران بارداری توصیه نمی‌شود، زیرا كودك در حدود یك سالگی دچار چاقی مفرط شده و توده بدنی وی با افزایش روبرو می‌گردد. این تحقیق در دانشگاههای مینه‌سوتا و هاروارد هم به اثبات رسیده است.

برچسب ها: تغذیه در بارداری، مادران باردار، قندهای مصنوعی، شیرین کننده مصنوعی، جنین و سلامتی تعداد بازديد: 783 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز