Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 30 فروردین 1403 - 16:00

14
اسفند
تفاوت جنسیتی در ابتلاء به دیابت

تفاوت جنسیتی در ابتلاء به دیابت

مشاهدات نشان داده استفاده زیاد از پروتئین و چربی‌ها نه تنها باعث بوجود آمدن امراض مانند دیابت بخصوص در آقایان می‌گردد، بلكه روند پیری را تسریع می‌كند.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

براساس مشاهدات به دست آمده، تفاوت به لحاظ جنسیتی بین آقایان و خانم‌ها در ابتلا به دیابت وجود دارد. آزمایشات نشان می‌دهد مردانی كه دارای اضافه وزن می‌باشند و دارای چربی بالاتری هستند بیش از زنانی با وضعیت مشابه، دچار دیابت می‌گردند و پی همین تحقیقات، آقایانی كه پروتئین بیشتر و به طبع آن چربی بیشتری دریافت می‌كنند، بیش از زنان دچار دیابت می‌گردنند این آزمایشات بر روی موش‌ها كاملا به اثبات رسیده است.

مشاهدات نشان داده كه این نوع تغذیه یعنی استفاده زیاد از پروتئین و چربی‌ها نه تنها باعث بوجود آمدن امراض مانند دیابت بخصوص در آقایان می‌گردد، بلكه روند پیری را تسریع می‌كند و به همین سبب آقایان با چنین تغذیه‌ای بیشتر دچار اضافه وزن، چربی خون بالا، دیابت و پیری می‌شوند.

 تحقیقات نشان می‌دهد كه متابولیسم در آقایان و خانم‌ها متفاوت است و از نظر پزشكی عوامل مختلفی باعث این مسئله می‌گردد. اما آنچه واضع و روشن است، این است كه نوع استخوان‌بندی و بافت بدن و همینطور چگونگی مقاومت به انسولین از جمله عوامل موثر در مسئله دیابت و دیگر امراض می‌باشد.

افرادی که از رژیم پرچربی پیروی می‌كنند، نه تنها موجب بوجود آمدن دیابت می‌شوند بلكه باعث می‌شوند چربی سفید بدن فعال نشود و در پی آن باعث بوجود آمدن چربی‌های بد در بدن گردد و همین طور باعث به وجود آمدن تری‌گلیسیرید در بدن گردد.

برچسب ها: رژیم غذایی، کاهش وزن، تناسب اندام، دیابت، رژیم غذایی دیابت، دیابت مردان تعداد بازديد: 871 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز