Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403 - 05:13

10
اسفند
خطرات پرخوری در كودكان

خطرات پرخوری در كودكان

كودكانی كه دچار پرخوری هستند و در نه سالگی اثرات مخرب پرخوری در آنها دیده می‌شود ولی نتایج آن اغلب در سن 12 سالگی دیده خواهد شد.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

براساس یك مطالعه در مجله علمی اشتها، اشاره می‌شود كودكانی كه دچار پرخوری هستند و در نه سالگی اثرات مخرب پرخوری در آنها دیده می‌شود و نتایج آن اغلب در سن 12 سالگی دیده خواهد شد.

بنابراین از سه گروه والدین، معلمین و پزشكان خواسته شده كه در این حیطه وارد شوند و هشدارهای لازم را به كودكان و نوجوانان بدهند و آنان را از نتایج و عوارض پرخوری مطلع سازنده این عوامل در دختران بیشتر به طریق نارضایتی، از بدن خود و در پسران به صورت افسردگی بروز خواهد كرد.

بنابه تحقیقات دكتر الیزابت ایوانز، دانشیار پژوهش در موسسه بهداشت نیوكاسل، باید اطلاع‌رسانی و آگاهی به كودكان و نوجوانان به جهت خطراتی كه آنها تهدید می‌كند داده شود و به دنبال آن ترویج تغذیه درست و عدم اختلالات خوراكی نیز تدریس شود.

بهترین زمان برای ارائه مطالب درست و منطقی سن 15 سالگی می‌باشد كه فرد مبتلا به چاقی می‌تواند با درك درست از پرخوری خویش جلوگیری نماید. باید به این افراد تفهیم شود كه پرخوری نه تنها باعث چاقی افسردگی و عدم مقبولیت اجتماعی می‌گردد بلكه در سطوح بالاتر می‌تواند عامل خطر و كشنده نیز باشد.

برچسب ها: چاقی و اضافه وزن، لاغری و کاهش وزن، پرخوری در کودکان، مشکلات چاقی کودکان، ترویج تغذیه سالم تعداد بازديد: 794 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز