Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 06:29

26
بهمن
هشت سرطان با چاقی در ارتباط هستند

هشت سرطان با چاقی در ارتباط هستند

مردم هرگز فکر نمی‌کردند که بسیاری از سرطان‌ها که اخیرا معلوم شده با اضافه وزن مرتبط هستند، ربطی به چاقی داشته باشند.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه ترجمه

 

یک تیم تحقیقاتی بین المللی، 8 نوع سرطان که با اضافه وزن و چاقی مرتبط هستند، شناسایی کرده است. این سرطان ها عبارتند از: سرطان های معده، کبد، کیسه صفرا، لوزالمعده، تخمدان، مننژیوما( نوعی تومور مغزی)، تیروئید و سرطان خون میلوما متعدد.

این نتایج بر اساس مرور بیش از 1000 تحقیق درباره اضافه وزن و خطر سرطان است که به وسیله آژانس بین المللی تحقیقات سرطان واقع در فرانسه که وابسته به سازمان بهداشت جهانی، انجام شد.

مردم هرگز فکر نمی‌کردند که بسیاری از سرطان‌ها که اخیرا معلوم شده با اضافه وزن مرتبط هستند، ربطی به چاقی داشته باشند.

این یافته ها می‌تواند اثر مهمی روی جمعیت جهان داشته باشد. بر اساس تخمین، حدود 640 میلیون بزرگسال و حدود 110 میلیون کودک، از جمله یک سوم از بزرگسالان و کودکان آمریکا، چاق هستند.

نوع سبک زندگی، مانند مصرف رژیم غذایی سالم، حفظ وزن مناسب و ورزش، همچنین سیگار نکشیدن، می تواند اثر مهمی روی کاهش خطر سرطان داشته باشد.

برای داشتن سلامت عمومی و مبارزه با سرطان باید روی این موارد که مردم می‌توانند تاحدی آنها را کنترل کنند، متمرکز شد.

محققان در بررسی‌ها و افزایش فهرست سرطان‌ها، متوجه ارتباط مثبت بین چاقی و سرطان شدند. بدین منظور که هر چه حجم توده بدنی یا BMI بیشتر می شود، خطر ابتلا به سرطان هم افزایش می یابد.

به دنبال تحقیق در مناطق جغرافیایی مختلف از جمله آمریکای شمالی، اروپا، آسیا و خاور میانه و اطلاعات به دست آمده، مشخص شده است که خطرات ابتلا به سرطان بر اثر اضافه وزن در زن ها و مردها به یک اندازه است.

برچسب ها: سرطان روده، چاقی و اضافه وزن، افزایش خطر سرطان، چاقی کودکان، خطر سرطان و چاقی تعداد بازديد: 741 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز