Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 04:04

14
بهمن
تغذیه رفتار می‌سازد

تغذیه رفتار می‌سازد

در پي بررسي‌هاي انجام شده كمبود آهن و هموگلوبين پائين، ترك خوردگي لب‌ها، ريزش مو و نازك شدن آن از نتايج تغذيه نامناسب است كه اثرات اجتماعي نيز در بر دارد.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

براساس پژوهش‌هاي دانشگاه پنسيلوانيا، تغذيه درست و سالم در دوران كودكي باعث رفتارهاي اجتماعي سالم و مناسب مي‌گردد و بالعكس تغذيه نادرست و فاقد ارزش غذائي باعث رفتارهاي نابهنجار در سنين اوليه مي‌گردد.

آنها معتقدند كه تغذيه درست و سالم نه تنها بر روي سلامت بدن تأثير مي‌گذارد، بلكه باعث رفتارهاي درست اجتماعي و عاطفي نيز مي‌گردد، شايد تمركز پزشكان بيشتر بر روي سلامت جسمي كودك باشد، اما بايد بدانيم كه بسياري از رفتارهاي نادرست از تغذيه نامناسب به وجود مي‌آيد.

كمبود برخي املاح، ويتامين‌ها مي‌تواند باعث رفتارهاي نادرست شود.

در پي بررسي‌هاي انجام شده كمبود آهن و هموگلوبين پائين، ترك خوردگي لب‌ها، ريزش مو و نازك شدن آن از نتايج تغذيه نامناسب است كه اثرات اجتماعي نيز در بر دارد.

از جمله مي‌توان كمبود و عدم تغذيه درست را به دوست‌يابي، ‌فعال بودن در اجتماع،‌ مهارت‌هاي فردي، مرتبط دانست پروهشگران در اين زمينه، تغذيه دوران اوليه كودكي را بسيار مهم تلقي كرده و معتقدند اثرات تغذيه درست در كودكي مي‌تواند عامل موفقيت‌هاي دوران جواني و بزرگسالي نيز بشود.

به طور مثال تغذيه كامل و درست در دوران نوزادي مي‌تواند باعث بالا رفتن ضريب هوشي يا IQ وي در هشت سالگي گردد: بنابراين گزارش، آنها معتقدند، هيچوقت براي تغيير عادات غذائي كودك شما دير نسبت سعي كنيد از همين لحظه شروع كنيد و مواد مضر و ناسالم و غير مفيد را از زندگي خود حذف كنيد و مواد سالم را به ليست غذايي كودك خود اضافه كنيد، و بدانيد كه همين حالا مي‌تواند لحظه شروع يك روش زندگي و تغذيه‌اي مناسب باشد.

برچسب ها: تغذیه کودکان، دوران کودکی، ضریب هوشی، تغذیه نامناسب، رفتارهای اجتماعی تعداد بازديد: 739 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز