Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 10 فروردین 1403 - 15:43

13
بهمن
به کودکان سالم سلام خواهیم کرد

به کودکان سالم سلام خواهیم کرد

براساس مركز تخصصي نوجوانان و كودكان وين، چنانچه بتوان در دوران بارداري تغذيه مناسب براي مادران در نظر گرفت مي‌توان شاهد به دنيا آمدن نوزاداني با وزن مناسب باشيم.

تحریریه زتدگی آنلاین- گروه ترجمه

 

اميد آن مي‌رود كه در سال جديد ميلادي شاهد به دنيا آمدن نوزادان نارس در جهان نباشيم.

براساس مركز تخصصي نوجوانان و كودكان وين، چنانچه بتوان در دوران بارداري تغذيه مناسب براي مادران در نظر گرفت مي‌توان شاهد به دنيا آمدن نوزاداني با وزن مناسب باشيم، زيرا اگر نوزادي وزن يك كيلوگرم و يا كمتر داشته باشد، به سختي مي‌توان در طول دوران زندگي و روند رشدي شاهد وزن گرفتن او باشيم.

از جمله موارد مهم پروتئين مي‌باشد كه براي وزن‌گيري نوزاد بسيار مهم است.

در كنار پروتئين مي‌بايستي از ويتامين‌ها، الكتروليت‌ها، كلسيم و قند نيز نام برد تا بتوان نوزاد را تا هفته 28 بارداري نگه داشت و بتواند مواد مغذي را از طريق جفت مادر در دوران حاملگي به دست آورد.

اين دوران كمك مي‌كند كه نوزاد وزن بهتري بگيرد و اندازه دور سر و قد او به حد متعارف درآيد، بنابراين با تغذيه مناسب مي‌توان نوزاد را تا پايان 32 هفتگي نگه داشت و مانع به دنيا آمدن كودكان نارس شد.

زيرا به سختي مي‌توان نوزادان را كه در هفته‌هاي 23 و يا هفته 24 بدنيا مي‌آيند را سلامت نگه داشت و آمار مرگ و مير در آنها افزايش مي‌يابد.

بنابراين مركز تخصصي كودكان و نوجوانان وين اعلام نمود در سال 2017 به كودكان سالم سلام خواهيم كرد!

برچسب ها: دوران بارداری، پروتئین، کودک سالم، کودک کم وزن، رژیم غذایی مادر، نورادان نارس تعداد بازديد: 755 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز