Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
پنجشنبه 9 فروردین 1403 - 22:29

2
بهمن
چاقی در نوجوانی، مشکلات در میانسالی

چاقی در نوجوانی، مشکلات در میانسالی

تحقیقات بر روی چاقی دوران كودكی، اضافه وزن در دوران نوجوانی و مشكلات رفتاری شناختی در میانسالی، همچنان ادامه دارد و ارتباط این سه عامل در دست بررسی است.

تحریریه زندگی آنلاین-گروه ترجمه

 

دارا بودن BMI بالا یا شاخص توده بدنی در نوجوانان می‌تواند در دوران میانسالی مشكل‌ساز باشد طبق تحقیقات انجام شده نوجوانانی كه دارای شاخص توده بدنی (BMI) بالا باشند، در دوران میانسالی دچار مشكلات و عملكردهای شناختی خواهند شد.

بر همین اساس دارا بودن قامت بلند برای افراد بخصوص آقایان می‌تواند عاملی جهت بالا رفتن اعتماد به نفس، تلقی گردد و دقیقاً به همین دلیل اگر فردی چه خانم و یا آقا در نوجوانی دچار چاقی و وزن بالا باشد، در آینده وی در دوران میانسالی تاثیر گذاشته و احتمال آنكه از لحاظ عملكرد شناختی دچار مشكل شود، بسیار بالا می‌رود.

بر طبق تحقیقات انجام شده این افراد ممكن است به بیماری آلزایمر در سنین بالا بیشتر گرفتار شده و مشكلات رفتاری و شناختی بیشتری داشته باشند.

تحقیقات بر روی چاقی دوران كودكی، اضافه وزن در دوران نوجوانی و مشكلات رفتاری شناختی در میانسالی، همچنان ادامه دارد و ارتباط این سه عامل در دست بررسی بیشتر می‌باشد.

برچسب ها: اضافه وزن، آلزایمر، عملکرد شناختی، دوران نوجوانی، چاقی نوجوانی، مشکلات رفتاری شناختی تعداد بازديد: 858 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز