Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
جمعه 31 فروردین 1403 - 15:05

19
اردیبهشت
تهوع صبحگاهی ؛ از علت تا راه های درمان

تهوع صبحگاهی ؛ از علت تا راه های درمان

حدود 50 درصد زنان باردار، حالت تهوع صبحگاهي و استفراغ را تجربه كرده‌اند و پس از گذشتن از ماه چهارم حاملگي برطرف مي‌گردد.

تحریریه زندگی آنلاین : در تحقيق وسيعي كه انجام شده،‌ تهوع صبحگاهي، هر چند بسيار داراي طبيعت ناخوشايندي مي‌باشد اما به نظر مي‌رسد كه جزئی از بارداري سالم مي‌باشد، لازم به ذكر است كه اين نوع تهوع صبحگاهي در اوايل حاملگي شايع مي‌باشد. اين بيماري تهوع، بخصوص در ساعات اوليه صبح به وجود مي‌آيد و به تدريج تا پايان روز كم مي‌شود و يا به كلي برطرف مي‌گردد.

حدود 50 درصد زنان باردار، حالت تهوع صبحگاهي و استفراغ را تجربه كرده‌اند و پس از گذشتن از ماه چهارم حاملگي برطرف مي‌گردد، اما هستند زناني كه در طول دوران بارداري اين حالت را تجربه مي‌كنند.

دلایل تهوع صبحگاهي در طول سال‌ها مورد بحث بوده اما شايد و به احتمال بسيار زياد تغييرات در ميزان استروژن و پروژسترون در جفت عامل اين عارضه باشد. اما چرا اين عارضه در صبح اتفاق مي‌افتد؟ يك نظريه رايج در اين مورد مي‌گويد كه اين حالت يك مكانيسم بازدارنده از ورود سموم به جنين مي‌باشد، زيرا در ماه‌هاي اوليه (سه ماه اول) جنين بسيار آسيب‌پذير بوده و تهوع صبحگاهي، زنان باردار را از خطرات احتمالي محافظت مي‌كند. به طور كلي، تهوع صبحگاهي نشانه يك بارداري سالم مي‌باشد.

بیشتربخوانید:

علت حالت تهوع صبحگاهی چیست؟

برچسب ها: رژیم غذایی، بارداری، علائم بارداری، بارداری سالم، استروژن، حالت تهوع، دوره بارداری، پروژسترون، تهوع صبحگاهی تعداد بازديد: 900 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز