Loading...
شما از نسخه قدیمی این مرورگر استفاده میکنید. این نسخه دارای مشکلات امنیتی بسیاری است و نمی تواند تمامی ویژگی های این وبسایت و دیگر وبسایت ها را به خوبی نمایش دهد.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در زمینه به روز رسانی مرورگر اینجا کلیک کنید.
شنبه 1 اردیبهشت 1403 - 10:27

8
دی
گرسنگی انگیزه می‌آورد

گرسنگی انگیزه می‌آورد

گرسنگي براي هر كاري ايجاد انگيزه مي‌كند و مي‌تواند بيش از تشنگي عامل ايجاد انگيزه قرار گيرد.

تحریریه زندگی آنلاین- گروه تغذیه

 

بررسي‌ها نشان داده كه گرسنگي عامل ايجاد انگيزه بيشتري در مقايسه با تشنگي، ترس و اضطراب مي‌باشد در اين تحقيق آمده است كه زماني‌كه يك فرد گرسنه باشد انگيزه فعال شدن وي بالا مي‌رود.

در تحقيق انجام شده بر روي موش‌هاي آزمايشگاهي، زماني‌كه تعدادي از آنها را گرسنه و تشنه نگه داشته‌اند، آن دسته از موش‌هايي كه گرسنه نگه داشته شده بودند، داراي انگيزه فعاليت بيشتري براي به دست آوردن غذا بوده‌اند در مقايسه با موش‌هايي كه تشنه بودند اين بررسي مي‌گويد سلول‌هاي عصبي فرد با گرسنگي بيشتر تغيير رفتار از خود نشان داده است و مي‌توانند بيشتر با ترس و اضطراب خود مقابله كنند.

شايد بتوان اين‌گونه تفسير كرد كه براي كاهش وزن بايد گرسنه نماند و سلول‌هاي مغزي وي به او فشار نياورد تا بتواند قدم در راه لاغري بگذارد. هر چند نمي‌توان نظر دقيقي در اين مورد بيان كرد اما در كل گرسنگي براي هر كاري ايجاد انگيزه مي‌كند و مي‌تواند بيش از تشنگي عامل ايجاد انگيزه قرار گيرد.

برچسب ها: چاقی، کاهش وزن، رژیم درمانی، گرسنگی، ایجاد انگیزه، تشنگی، ترس و اضطراب تعداد بازديد: 816 تعداد نظرات: 0

نظر شما در مورد این مقاله چیست؟

فیلم روز
تصویر روز